Pierwszy Krakowiak już w czerwcu

infotram
08.06.2015 06:53

Gorący temat tramwajowy? Oczywiście Krakowiak. Tramwajtajemniczy, którego w zasadzie nikt jeszcze nie widział. Pierwszy wagon mazostać dostarczony do MPK Kraków jeszcze w czerwcu. ?Jak informuje firma PESA SA z Bydgoszczy część wagonów?Krakowiak? zamówionych przez MPK SA jest już w ostatniej fazie produkcji? ?mówi nam Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków. ?Pierwsze pojazdy dotrądo Krakowa w czerwcu 2015 roku. Warto pamiętać, że pierwszy dostarczony wagonbędzie podlegał w Krakowie badaniom homologacyjnym. Zapewniam, że ze strony MPKSA cały czas monitorowany jest postęp prac przy budowie tramwajów i dokonywanesą odbiory cząstkowe? ? dodaje przedstawiciel krakowskiego przewoźnika. Byćmoże ta deklaracja uspokoi nieco tych, którzy w powodzenie projektu ?Krakowiak?powątpiewają. 

MPK tymczasem poinformowało dziś, że Tadeusz Trzmiel wiceprezydent Krakowa, w trakcie wizyty w fabryce PESA SA w Bydgoszczy, otrzymał zapewnienie producenta, że pierwszy z 36 tramwajów zostanie dostarczony do Krakowa w czerwcu. Przedstawiciel władz Krakowa pojechał do bydgoskiej fabryki w pierwszych dniach czerwca, aby sprawdzić na jakim etapie produkcji są zamówione przez MPK SA wagony. Pierwszy z nich jest już prawie gotowy.

– W ostatniej fazie produkcji są już kolejne tramwaje. Zgodnie z otrzymanymi zapewnieniami od prezesa Pesy Tomasza Zaboklickiego, będą one dostarczane do Krakwa etapami, w kolejnych tygodniach. Producent potwierdził, że realizuje nasz projekt z najwyższym możliwym zaangażowaniem ? informuje Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa.

Nam zatem nie pozostaje nic innego, jak tylko cierpliwie czekać naprzybycie pierwszego wagonu pod Wawel. Kiedy i jak to nastąpi? Tego oczywiścienie wiemy. Dość powiedzieć, że Internet aż huczy od spekulacji na tematchociażby środka transportu. Na forach pojawiały się już doniesienia, żetramwaj z Bydgoszczy miałby przyjechać na lawecie, samolotem, koleją, a nawetbarką. Jak wspomnieliśmy to jedynie spekulacje. W tym wszystkim zaskakującajest tylko cała ta atmosfera tajemniczości. Tak było jednak od początku. Skąpewizualizacje, szczątkowe informacje, wreszcie brak jakichkolwiek zdjęć zprodukcji. W takiej atmosferze wyczekiwania efekt końcowy musi być co najmniejwarty uwagi? Oby nie tylko! Nowe tramwaje mają być najdłuższymi w Polsce, jednoprzestrzennymi wagonami. Zostały zaprojektowane specjalnie dla Krakowa, do obsługi najbardziej obciążonych linii tramwajowych, m.in. linii nr 4 łączącej Wzgórza Krzesławickie z Bronowicami Małymi.