Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Jazz Duo już w Warszawie

infotram
30.06.2014 11:53

Pierwszy wagon Jazz Duo przyjechał do Warszawy. Jak powiedziała nam Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich wagon będzie przechodził teraz testy homologacyjne. Będą się one odbywały nocami, kiedy nie kursują liniowe tramwaje. Tramwaj na razie nie jest oficjalnie przekazany i wpisany na stan taboru przewoźnika. Przekazania możemy spodziewać się, według informacji przedstawicielki Tramwajów Warszawskich około 11 lipca. To pierwszy z partii 45 wagonów jakie PESA produkuje dla stolicy. Swego czasu spore kontrowersje wywoływał wygląda wagonów. Styl retro, czy jak kto woli styl bufetowy nie wszystkim przypadł do gustu.

Pierwszy Jazz DUO (foto: Facebook/Priorytety dla tramwajów)Pierwszy Jazz DUO (foto: Facebook/Priorytety dla tramwajów)Pierwszy Jazz DUO (foto: Facebook/Priorytety dla tramwajów)

Warszawa jest pierwszym odbiorcą tych wagonów. Zastosowane tu rozwiązania są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w eksploatacji pojazdów PESY pierwszej, drugiej i trzeciej generacji, a także przetargowych wymagań Tramwajów Warszawskich. Przede wszystkim wagon będzie posiadał całkowicie płaską podłogę. A to dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych. Wysokość podłogi od poziomu główki szyny to tylko 350 mm. To znaczne ułatwienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także starszych i matek z dziećmi. Z myślą o nich w wagonach zamontowane zostaną wysuwane platformy, przy drzwiach przy kabinach motorniczego, po obu stronach pojazdu. Wagon będzie wyposażony w 6 drzwi –4 dwupłatowe i 2 pojedyncze. Wszystkie miejsca siedzące zostaną ustawione równolegle do kierunku jazdy. Nie będzie już skośnych siedzisk, znanych ze Swingów, a jedynie fotele ustawione wzdłuż ścian wagonu. Nowy Jazz DUO zabierze na swój pokład 207 pasażerów. To o 9 osób więcej niż Swing. Na miejscach siedzących będzie podróżować 28 osób. Jak wspomnieliśmy umowny początek dostaw zaplanowano na lipiec 2014 roku. Pierwsze wagony posłużą za nauki jazdy.
Tramwaje będą klimatyzowane, z informacją pasażerską, znaną ze Swingów, z ekranami LCD, na których pojawiać się mogą, oprócz trasy, inne informacje czy reklamy. Będzie też monitoring oraz urządzenia liczące pasażerów.
Wagony mają w pierwszej kolejności kursować na liniach nowobudowanych, oddawanych do eksploatacji etapami oraz modernizowanych.
Więcej zdjęć nowego wagonu można znaleźć tutaj.