Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Jazz Duo dla Gdańska zaprezentowany

infotram
12.11.2014 14:35

Tak, jak zapowiadaliśmy na łamach InfoTram dziś w Gdańsku został zaprezentowany pierwszy Jazz Duo dla tamtejszego ZKM. Do końca roku przybędą jeszcze cztery takie pojazdy. Cieszy sprawne przeprowadzenie przetargu i terminowe rozpoczęcie dostaw –powiedział Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Dziś nowy pojazd wyjeżdża na gdańskie tory. A zapotrzebowanie na kolejne wagony stale rośnie –dodał. Jak podkreślił Prezydent Gdańsk jest dziś liderem jeśli chodzi o udział pojazdów z niską podłogą we flocie przewoźnika. 75% wozów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych daje nam pozycję zdecydowanego lidera w Polsce. Jest ona niezagrożona –mówił Paweł Adamowicz. Dostarczony przez PESĘ Jazz Duo jeszcze te statystyki poprawia.

Cieszy też fakt, że mogliśmy zaprezentować ten tramwaj jeszcze przed ciszą wyborczą –powiedział trochę żartem prezydent Gdańska. Także trochę żartem winę na siebie za taki stan rzeczy wziął Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Przypomnijmy bowiem, że pierwszy Jazz Duo dla ZKM Gdańsk został dostarczony jak najbardziej w terminie. To najnowocześniejszy tramwaj w Polsce –powiedział już całkiem poważnie Zaboklicki. Nie ma w nim osi, takich jak w innych tramwajach. Osie są wirtualne, sterowane komputerowo –podkreślał szef PESY. I jak dodał producent musiał sprawdzić tramwaj pod każdym kątem. Nie mogliśmy przekazać niesprawdzonego pojazdu. Ale udało się. To tramwaj godny Gdańska –powiedział Tomasz Zaboklicki.
Jazzy Duo będą obsługiwać nowobudowaną właśnie trasę na Morenę, na której nie będzie klasycznej pętli przy dworcu Stąd decyzja o zakupie wagonów dwukierunkowych. Jak wspominaliśmy wszystkie pięć wagonów pojawi się w Gdańsku do końca roku. Pierwszy z nich pasażerów zabierze za dwa tygodnie. Do tego czasu trzeba będzie przeprowadzić ostatnie jazdy testowe i homologacyjne.
Jazz DuoPierwszy Jazz Duo dla ZKM Gdańsk Pierwszy Jazz Duo dla ZKM Gdańsk
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram pojazdy są w całości niskopodłogowe, a także dwukierunkowe (dzięki czemu mogą obsługiwać linie, które nie są zakończone klasyczną pętlą). W każdym tramwaju zainstalowany zostanie monitoring oraz klimatyzacja w części pasażerskiej i w kabinach motorniczego. Tramwaje mogą jeździć na spadkach do 6%, czyli mogą obsługiwać wszystkie linie górnego tarasu (trasy na Chełm, Łostowice, Morenę). Przetarg ZKM obejmował pojazdy wieloczłonowe (jak dotychczas zakupione tramwaje typu Pesa Swing i N8C) z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjno-naprawczym, szkoleniem, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami. Zakup tramwajów jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej –etap III b.
Do tematu gdańskich Jazzów Duo wrócimy jeszcze na łamach portalu.
Pierwszy Jazz Duo dla ZKM Gdańsk Pierwszy Jazz Duo dla ZKM Gdańsk