Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy dwukierunkowy szczeciński tramwaj już na trasie

infotram
19.01.2021 09:45

Pierwszy dwukierunkowy wagon we flocie Tramwajów Szczecińskich już na trasie.

Finalnie został zmontowany przez przewoźnika w miesiąc od dostarczenia elementów nadwozia i podzespołów przez Modetrans.

JEDNA OFERTA                       

Firma z Poznania jako jedyna złożyła swoja ofertę w przetargu. Przedmiotem podpisanej z wykonawcą umowy ma być dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe, wieloczłonowe, częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinie przez pracowników spółki.

Elementy do dwóch tramwajów wraz z dostawą niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego to nie wszystko. Zamawiający daje sobie możliwość wykorzystania prawa opcji polegającego na zamówieniu i dostawie dodatkowych nowych elementów niezbędnych do montażu kolejnych dwóch pojazdów.

Na to zadanie spółka przeznaczyła 12 300 000 zł, firma Modertrans Poznań w ofercie określiła kwotę 12 588 300 zł, a więc trzeba było trochę dorzucić.

JAKIE TRAMWAJE?

Tramwaje to wagony z rodziny Moderus Beta. Przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe:

długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,

szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,

liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących stałych: 40,siedzenia uchylne: od 4 do 6),

udział niskiej podłogi ma wynosić 25%,

system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,

dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy),

system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy),monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,

w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie- remonty, dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. A póki co obsługuje „klasyczne” linie w szczecińskiej sieci.