Pierwszy dwukierunkowy szczeciński tramwaj już na trasie
Pierwszy dwukierunkowy wagon we flocie Tramwajów Szczecińskich już na trasie.
Finalnie został zmontowany przez przewoźnika w miesiąc od dostarczenia elementów nadwozia i podzespołów przez Modetrans.
JEDNA OFERTA
Firma z Poznania jako jedyna złożyła swoja ofertę w przetargu. Przedmiotem podpisanej z wykonawcą umowy ma być dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe, wieloczłonowe, częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinie przez pracowników spółki.
Elementy do dwóch tramwajów wraz z dostawą niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego to nie wszystko. Zamawiający daje sobie możliwość wykorzystania prawa opcji polegającego na zamówieniu i dostawie dodatkowych nowych elementów niezbędnych do montażu kolejnych dwóch pojazdów.
Na to zadanie spółka przeznaczyła 12 300 000 zł, firma Modertrans Poznań w ofercie określiła kwotę 12 588 300 zł, a więc trzeba było trochę dorzucić.
JAKIE TRAMWAJE?
Tramwaje to wagony z rodziny Moderus Beta. Przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe:
długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących stałych: 40,siedzenia uchylne: od 4 do 6),
udział niskiej podłogi ma wynosić 25%,
system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,
dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy),
system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy),monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie- remonty, dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. A póki co obsługuje „klasyczne” linie w szczecińskiej sieci.