Pierwsze jazdy 405Kr

infotram
19.01.2012 20:44
Jak już informowaliśmy w aktualnościach InfoTram w czwartek, 19 stycznia 2012 roku, na jazdy testowe wyjechał najdłuższy polski tramwaj –405Kr, zbudowany przez wrocławski Protram dla MPK Kraków. Najdłuższy, bo liczący sobie 40,5 m długości. Na jego pokładzie będzie mogło podróżować 300 pasażerów, z czego 64 na miejscach siedzących.
405Kr dla MPK Kraków
Nowy wagon ma pojawić się w ruchu liniowym już w lutym. Tramwaj ten to nic innego jak połączenie trzech dobrze znanych z polskich torowisk „stopiątek”. Łącznie ma pięć członów. Niska podłoga stanowi 25%całej powierzchni pasażerskiej. Jak łatwo się zatem domyśleć niskopodłogowe będą dwa człony. Jest przystosowany, co oczywiste, do poruszania się po torach o rozstawie 1435 mm i wyposażony w pulpit manewrowy umiejscowiony z tyłu wagonu, a także w system informacji wizualnej i fonicznej.
405Kr dla MPK Kraków
System informacji wizualnej zewnętrznej i wewnętrznej zapewnia maksymalne informacje o linii i kierunku jazdy. Stanowisko pracy motorniczego jest wygrodzone od przedziału pasażerskiego, częściowo przeszklone i umożliwiające obserwację przedziału pasażerskiego. Łącznie wagon ma 7 drzwi, odskokowo-przesuwnych. Posiada klimatyzację. Na dachu pojazdu znajdują się 2 pantografy. Pojazd porusza się aż na 24 kołach.
405Kr dla MPK Kraków
Obecnie wagon przechodzi testy we Wrocławiu. Jeżeli przejdzie je pomyślnie jeszcze w tym miesiącu zostanie przetransportowany do Krakowa, gdzie będzie kursował na linii 4 lub 13. Co ciekawe nie da się go przewieźć w całości. Na czas transportu zostanie rozebrany na 2 lub 3 części. Na razie wagon nie ma jeszcze zamontowanych wszystkich elementów zewnętrznych, takich jak osłony wózków czy przedni panel. Trwają także prace wykończeniowe we wnętrzu pojazdu, m.in. przy elektryce.  
Zdjęcia dzięki uprzejmości MPK Wrocław.
Dołącz do nas na Facebooku.