Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pięć ofert na dostawę taboru dla metra, bez PESY, Newag w konsorcjum

infotram
23.10.2017 11:09

Pięć ofert wpłynęło wprzetargu na dostawę taboru dla Metra Warszawskiego. Na start nie zdecydowałasię PESA. Newag startuje z Siemensem, ale oferta jest droga.

Wpłynęły następujące oferty:

Skoda Transportation i Skoda Vagonka – 1.308.248.300 zł netto, zamówieniepodstawowe 1.076.988.300  zł netto, cena jednego pociągu 28.369.000 zł netto;

CAF – 1.421.894.500 zł netto, zamówienie podstawowe 1.170.357.700 złnetto, cena jednego pociągu – 30,938.400 zł netto.

Stadler – 1.656.142.110 zł brutto (1.346.071.230 zł netto), zamówieniepodstawowe 1.364.071.230 zł brutto (1.109.001.000 zł netto), cena jednego pociągu35.793.000 mln zł brutto (29.100.000 zł netto);

Alstom Konstal – 1.796.634.431,40 zł brutto (1.460.678.399,52 mld zł netto), zamówieniepodstawowe 1.479.810.791,11 zł brutto (1.203.098.204,16 zł netto), cena jednego pociągu 39,217.443,39 zł brutto (31,884.100,32  zł netto);

Konsorcjum Siemens i Newag – 2,212.527.191,85 zł brutto (1,798.802.595,00 zł netto), zamówienie podstawowe 1.821.155.715,69 zł brutto (1.480.614.403,00 zł netto), cenajednego pociągu – 48.774.669,69 zł brutto (39.654.203,00 zł netto).

Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformował, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć:1 691 486 645,85 zł brutto.

Należy pamiętać, że cena to tylko 50% kryteriów wyboru.Najtańsza oferta wcale nie musi okazać się najlepsza.

Kryteria wyboru to:

Zużycie energii elektrycznej – Waga: 24

System utrzymania pojazdu – Waga: 22

Ekologia – Waga: 4

Cena – Waga: 50.

Przewoźnik chce kupić 37+8 sześciowagonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych przeznaczonych do przewozu pasażerów na I i II liniimetra.