Pięć ofert na dostawę taboru dla metra, bez PESY, Newag w konsorcjum
Pięć ofert wpłynęło wprzetargu na dostawę taboru dla Metra Warszawskiego. Na start nie zdecydowałasię PESA. Newag startuje z Siemensem, ale oferta jest droga.
Wpłynęły następujące oferty:
Skoda Transportation i Skoda Vagonka – 1.308.248.300 zł netto, zamówieniepodstawowe 1.076.988.300 zł netto, cena jednego pociągu 28.369.000 zł netto;
CAF – 1.421.894.500 zł netto, zamówienie podstawowe 1.170.357.700 złnetto, cena jednego pociągu – 30,938.400 zł netto.
Stadler – 1.656.142.110 zł brutto (1.346.071.230 zł netto), zamówieniepodstawowe 1.364.071.230 zł brutto (1.109.001.000 zł netto), cena jednego pociągu35.793.000 mln zł brutto (29.100.000 zł netto);
Alstom Konstal – 1.796.634.431,40 zł brutto (1.460.678.399,52 mld zł netto), zamówieniepodstawowe 1.479.810.791,11 zł brutto (1.203.098.204,16 zł netto), cena jednego pociągu 39,217.443,39 zł brutto (31,884.100,32 zł netto);
Konsorcjum Siemens i Newag – 2,212.527.191,85 zł brutto (1,798.802.595,00 zł netto), zamówienie podstawowe 1.821.155.715,69 zł brutto (1.480.614.403,00 zł netto), cenajednego pociągu – 48.774.669,69 zł brutto (39.654.203,00 zł netto).
Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformował, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć:1 691 486 645,85 zł brutto.
Należy pamiętać, że cena to tylko 50% kryteriów wyboru.Najtańsza oferta wcale nie musi okazać się najlepsza.
Kryteria wyboru to:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zużycie energii elektrycznej – Waga: 24
System utrzymania pojazdu – Waga: 22
Ekologia – Waga: 4
Cena – Waga: 50.
Przewoźnik chce kupić 37+8 sześciowagonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych przeznaczonych do przewozu pasażerów na I i II liniimetra.
„