Pętla Wilczak znika z powierzchni
W miejscu budowytrasy tramwajowej na poznańskiej Naramowice, na pętli Wilczak, zakończonorozbiórkę istniejącej infrastruktury. Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022roku; inwestycja jest warta w sumie blisko 380 mln zł.
Poznański magistrat poinformował, że na pętli Wilczakzlikwidowano torowisko, słupy trakcyjne i perony. W grudniu pętla zostaławyłączona z użytkowania, teren został wygrodzony, przeprowadzono wycinkę drzew.
„Wykonano wszystko, co było możliwe w obecnychwarunkach pogodowych i co było zaplanowane na miesiąc styczeń. Dobiegają teżkońca prace nad projektem wykonawczym, po jego zatwierdzeniu rozpoczną sięroboty konstrukcyjne” – podało miasto.
Roboty na pętli Wilczak, których efektem będzieprzygotowanie wyprowadzenia torowiska tramwajowego w kierunku północnym, topierwszy etap największej inwestycji komunikacyjnej w Poznaniu, prowadzonej wformule „projektuj-buduj”.
Kompleksowe uruchomienie nowego układu komunikacyjnego –nowego torowiska o długości 3,3 km oraz niemal 7,5 km dróg – łącznie z drogamidojazdowymi i skrzyżowaniami – nastąpi najpóźniej wiosną 2022 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na nowej trasie tramwajowej zlokalizowanych będzie 8przystanków. Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego zinfrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także zielenią i małąarchitekturą.
Koszt inwestycji wyniesie blisko 380 mln zł, z czego ponad155 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach dwóchprojektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
„