PESA wygrywa w Krakowie z Twistem Step!
infotram
09.12.2013 12:16
PESA wygrywa w Krakowie z Twistem Step!
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poinformowało dziś, że w wyniku oceny ofert złożonych w przetargu na dostarczenie 36 niskopodłogowych tramwajów wybrana została oferta bydgoskiej PESY. W informacji czytamy, że propozycja bydgoskiego producenta, o łącznej wartości 291.240.000 złotych netto (358.225.200,00 złotych brutto) spełnia wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów w kryteriach: cena, gwarancja jakości i parametry techniczne. Oferta PESY wygrała, mimo, iż nie była najtańsza –tę złożył Solaris. W przetargu startowały takżer Newag i Stadler. PESA zaproponowała MPK Kraków tramwaje Twist Step. Jak poinformował Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej firmy obecnie PESA czeka na formalne zamknięcie procedury przetargu, wyznaczenie przez Zamawiającego terminu podpisania umowy i wtedy zaprezentuje wizualizację nowego pojazdu dla Krakowa.
PESA uzyskała najwięcej punktów za parametry techniczne i, mimo iż złożyła ofertę droższą od Solarisa wygrała. Decydującym kryterium, które zdecydowało o losach przetargów było to, dotyczące podłogi w przedziale pasażerskim. PESA otrzymała tu 15 punktów, podczas gdy Solaris został oceniony na 0 punktów. Pozostałe parametry techniczne zostały ocenione podobnie. Poniżej wyniki przetargu MPK Kraków.
Producent
|
Liczba punktów cena
|
Liczba punktów gwarancja
|
Liczba punktów parametry techniczne
|
Łączna liczba punktów
|
PESA Bydgoszcz
|
54
|
5
|
40
|
99
|
Solaris Bus&Coach
|
55
|
5
|
34
|
94
|
Newag Nowy Sącz
|
44
|
5
|
34
|
83
|
Stadler Pankow
|
37
|
5
|
32
|
74
|
Przypomnijmy, że zamówienie dotyczyło 36 fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych o długości minimum 39 m, maksimum 43 m każdy, wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi oraz usługami powiązanymi. Cena miała wagę 55% wśród kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty, pozostałe kryteria to parametry techniczne pojazdu, dotyczące wózków jezdnych, silnika trakcyjnego, przekładni mechanicznej, kół, podłogi w przedziale pasażerskim, systemu ogrzewania i schładzania powietrza w tramwaju, otworów okiennych w przedziale pasażerskim i kabiny motorniczego (40%) i gwarancja jakości (5%).
Podpisanie umowy z PESĄ oznaczać będzie definitywny koniec projektu 405N-Kr. Wszystko wskazuje na to, że obecnie kursujący w Krakowie wagon był pierwszym i ostatnim jaki powstał.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022