Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA wygrywa w Krakowie z Twistem Step!

infotram
09.12.2013 12:16
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poinformowało dziś, że w wyniku oceny ofert złożonych w przetargu na dostarczenie 36 niskopodłogowych tramwajów wybrana została oferta bydgoskiej PESY. W informacji czytamy, że propozycja bydgoskiego producenta, o łącznej wartości 291.240.000 złotych netto (358.225.200,00 złotych brutto) spełnia wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów w kryteriach: cena, gwarancja jakości i parametry techniczne. Oferta PESY wygrała, mimo, iż nie była najtańsza –tę złożył Solaris. W przetargu startowały takżer Newag i Stadler. PESA zaproponowała MPK Kraków tramwaje Twist Step. Jak poinformował Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej firmy obecnie PESA czeka na formalne zamknięcie procedury przetargu, wyznaczenie przez Zamawiającego terminu podpisania umowy i wtedy zaprezentuje wizualizację nowego pojazdu dla Krakowa.
PESA uzyskała najwięcej punktów za parametry techniczne i, mimo iż złożyła ofertę droższą od Solarisa wygrała. Decydującym kryterium, które zdecydowało o losach przetargów było to, dotyczące podłogi w przedziale pasażerskim. PESA otrzymała tu 15 punktów, podczas gdy Solaris został oceniony na 0 punktów. Pozostałe parametry techniczne zostały ocenione podobnie. Poniżej wyniki przetargu MPK Kraków.
Producent
Liczba punktów cena
Liczba punktów gwarancja
Liczba punktów parametry techniczne
Łączna liczba punktów
PESA Bydgoszcz
54
5
40
99
Solaris Bus&Coach
55
5
34
94
Newag Nowy Sącz
44
5
34
83
Stadler Pankow
37
5
32
74
PESA Twist Step dla Tramwajów Śląskich
Przypomnijmy, że zamówienie dotyczyło 36 fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych o długości minimum 39 m, maksimum 43 m każdy, wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi oraz usługami powiązanymi. Cena miała wagę 55% wśród kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty, pozostałe kryteria to parametry techniczne pojazdu, dotyczące wózków jezdnych, silnika trakcyjnego, przekładni mechanicznej, kół, podłogi w przedziale pasażerskim, systemu ogrzewania i schładzania powietrza w tramwaju, otworów okiennych w przedziale pasażerskim i kabiny motorniczego (40%) i gwarancja jakości (5%).
Podpisanie umowy z PESĄ oznaczać będzie definitywny koniec projektu 405N-Kr. Wszystko wskazuje na to, że obecnie kursujący w Krakowie wagon był pierwszym i ostatnim jaki powstał.