PESA Twist – pierwsze wrażenia

infotram
16.05.2012 00:28

617prawa_760 617tylbok_760 617przodlewa_760 617tyllewa_760
617przod_760 617tyl_760

Tramwaj cechuje się bardzo estetycznym wyglądem i nie uderza tak masywnością ściany przedniej jak PESA Swing. Najistotniejszą i najbardziej odczuwalną cechą pojazdu są 4 dwuosiowe, skrętne wózki. Tramwaj dzięki temu wyraźnie lepiej wpisuje się w łuki, a człony skrajne nie wykonują gwałtownych ruchów poprzecznych przy szybkim wejściu pojazdu w zakręt. Dodatkowo, asynchroniczny napęd zapewnia płynną jazdę. Zauważono wzajemne ruchy poprzeczne członów podczas jazdy po zwichrowanym torze.
617przodsam_760 617wewdrzwi_760

Wnętrze jest racjonalnie zaaranżowane. Siedzenia umiejscowiono wyłącznie prostopadle do ścian bocznych, nie stosując żadnych ukośnych foteli jak w modelu Swing. Przy podwójnych drzwiach wejściowych umiejscowiono znacznych rozmiarów przedziały dla pasażerów podróżujących na stojąco.

W pierwszym członie, w przedniej części, znalazło się siedzenie umiejscowione po prawej stronie, z którego bezpośrednio widać trasę przed pojazdem oraz motorniczego, poprzez przeszklone, w niewielkim stopniu przyciemnione drzwiczki z okienkiem do sprzedaży biletów. Na wózku umiejscowiono siedzenia , z których środkowe skierowano do siebie. Taki sam układ zastosowano na zabudowie wszystkich wózków, tak że we wszystkich miejscach tramwaju, gdzie znajdują się wózki, umiejscowiono siedzenia. Do wózków napędowych doprowadzone są kanały kablowe, co zajmuje miejsce na nogi przy jednym siedzeniu, w miejscu którego umieszczono stałą podkładkę pod bagaż. Przestrzeń przy parach dwuskrzydłowych drzwi w pierwszym i trzecim członie tworzy obszerny przedział dla pasażerów podróżujących na stojąco. Naprzeciw podwójnych drzwi umiejscowiono pojedynczy rząd siedzeń. Wszystkie fotele w tramwaju są dostępne z niskiej podłogi i nie trzeba do nich pokonywać stopni. W rezultacie, wnętrze jest bardzo funkcjonalne, dzięki temu, iż posiada dużą liczbę siedzeń, a jednocześnie przestrzenie buforowe przy drzwiach, służące gromadzeniu się pasażerów w godzinach największego natężenia przewozów. Uniknięto ukośnych siedzeń oraz pochyleń podłogi, dzięki czemu wszystkie miejsca są pełnowartościowe.

Zastosowano przesuwne okna, a jednocześnie tramwaj posiada klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Do wszystkich siedzeń umiejscowionych przy przejściu środkowym zamocowano pionowe poręcze.

617wewtyl_760 617wewsrodektyl_760 617wewsrodekprzod_760 617wewsrodek_760
617wewfotel_760