PESA Twist – pierwsze wrażenia
Wnętrze jest racjonalnie zaaranżowane. Siedzenia umiejscowiono wyłącznie prostopadle do ścian bocznych, nie stosując żadnych ukośnych foteli jak w modelu Swing. Przy podwójnych drzwiach wejściowych umiejscowiono znacznych rozmiarów przedziały dla pasażerów podróżujących na stojąco.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W pierwszym członie, w przedniej części, znalazło się siedzenie umiejscowione po prawej stronie, z którego bezpośrednio widać trasę przed pojazdem oraz motorniczego, poprzez przeszklone, w niewielkim stopniu przyciemnione drzwiczki z okienkiem do sprzedaży biletów. Na wózku umiejscowiono siedzenia , z których środkowe skierowano do siebie. Taki sam układ zastosowano na zabudowie wszystkich wózków, tak że we wszystkich miejscach tramwaju, gdzie znajdują się wózki, umiejscowiono siedzenia. Do wózków napędowych doprowadzone są kanały kablowe, co zajmuje miejsce na nogi przy jednym siedzeniu, w miejscu którego umieszczono stałą podkładkę pod bagaż. Przestrzeń przy parach dwuskrzydłowych drzwi w pierwszym i trzecim członie tworzy obszerny przedział dla pasażerów podróżujących na stojąco. Naprzeciw podwójnych drzwi umiejscowiono pojedynczy rząd siedzeń. Wszystkie fotele w tramwaju są dostępne z niskiej podłogi i nie trzeba do nich pokonywać stopni. W rezultacie, wnętrze jest bardzo funkcjonalne, dzięki temu, iż posiada dużą liczbę siedzeń, a jednocześnie przestrzenie buforowe przy drzwiach, służące gromadzeniu się pasażerów w godzinach największego natężenia przewozów. Uniknięto ukośnych siedzeń oraz pochyleń podłogi, dzięki czemu wszystkie miejsca są pełnowartościowe.
Zastosowano przesuwne okna, a jednocześnie tramwaj posiada klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Do wszystkich siedzeń umiejscowionych przy przejściu środkowym zamocowano pionowe poręcze.