Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Paryż stawia na tramwaje

infotram
18.12.2012 13:38
15 grudnia, w Paryżu, oddano do użytku, liczące 14,5 km, przedłużenie linii tramwajowej T3. Od tego dnia tramwajem można pokonać odcinek z Porte d’Ivry to Porte de Vincennes przez Porte de la Vilette do Porte de la Chapelle. Zlokalizowano na nim 26 przystanków. Linia T3, celem uniknięcia opóźnień w kurowaniu tramwajów, została podzielona na dwa odcinki: T3A z Pont du Garigliano do Porte de Vincennes oraz T3B, obejmujący pozostałą, wschodnią i północno-wschodnią, część trasy. Koszt rozbudowy linii T3 to 652 miliony euro. Tramwaje na tej trasie mają zastąpić autobusy. Władze Paryża liczą, iż dzięki temu zwiększy się liczba pasażerów do 302 tysięcy. Zaletą linii tramwajowej jest jej wyższa średnia prędkość, którą szacuje się na 19-20 km/h. Dla autobusów wynosi ona 15,5 km/h. Linia tramwajowe T3 została oddana do użytku w grudniu 2006 roku. Obsługę zapewniają wagony Citadis 402. 25 dodatkowych wagonów zostało zakontraktowanych w 2010 roku. Koszt ich zakupu to 77 milionów euro.
Paryska linia T3 (foto: Wikipedia)Paryska linia T3 (foto: Wikipedia)
Obecnie z tramwajów linii T3 można przesiąść się do metra, linia nr 1 na przystanku Porte de Vincennes. Dalej jest także możliwość przesiadki do linii 3a, 11 i 7bis, zaś na Porte de la Chapelle łączy się z linią nr 12. Planowane jest dalsze wydłużenie linii T3 od Porte de la Chapelle do Porte d’Asnières. Ma to nastąpić do 2017 roku. Budowa tego 4,7 km odcinka pochłonie 205 milinów euro. Pieniądze na inwestycje zostały już zabezpieczone decyzją rady miejskiej. To trzecia trasa tramwajowa w Paryżu oddana do użytku w tym roku. 15 listopada linia T1 została przedłużona na zachód od Saint-Denis do Asnières-Gennevilliers-Les Courtilles. Dwa dni później otwarto przedłużenie linii T2 z La Défense do Pont de Bezons.