Paryska szansa PESY?

infotram
28.01.2014 13:50

Zobaczyć PESĘ w Paryżu –byłoby to ziszczenie marzeń chyba nie tylko kierownictwa i pracowników bydgoskiej firmy, ale także nas wszystkich zainteresowanych szeroko rozumianym transportem publicznym. Ale skoro udało się podpisać umowy na dostawę pociągów dla Deutsche Bahn i 120 tramwajów dla Moskwy to dlaczego ma się nie udać w Paryżu? Tym bardziej, że PESA jakieś tam doświadczenie we francuskich właśnie przetargach tramwajowych już ma. 17 stycznia paryski RATP opublikował informację o zamówieniu na zaprojektowanie i dostawę do 120 niskopodłogowych tramwajów, o długości do 33 m i szerokości 2,40 m, a także usługi utrzymaniowe i gwarancyjne. Pojazdy mają zostać dostarczone do francuskiej stolicy w czterech transzach, obejmujących:

1. 27 tramwajów,

2. od 30 do 53 tramwajów,

3. od 15 do 19 tramwajów,

4. od 1 do 21 tramwajów.

Tramwaj TFS2 na linii T1. Fot. Eole99, Wikimedia Commons, GFDL
Tramwaje miałyby zostać przekazane do obsługi linii nr T1. Oferty można składać do 27 lutego 2014 roku. Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów określonych w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub do negocjacji. Umowa, jaką chce podpisać RAPT ma być rzecz jasna umową ramową. Może zostać zawarta z jednym wykonawcą. Każdy producent, zainteresowany wzięciem udziału w przetargu musi przedstawić ogólny opis firmy, zasobów ludzkich i technicznych, a także przedstawić swój dorobek z ostatnich 5 lat, wskazując ilość dostarczonych tramwajów, odbiorców, podpisanych umów, a także usług utrzymaniowych i gwarancyjnych. Na razie najpoważniejszym konkurentem na francuskim rynku tramwajowym dla PESY wydaje się Alstom. W Bydgoszczy dobrze o tym wiedzą, zapowiadają też jednak start w każdym przetargu. Tam gdzie będzie to możliwe będziemy startować sami, nie wykluczmy jednak współpracy z innymi producentami, jeśli taka będzie potrzeba – powiedział nam jakiś czas temu Robert Szot, dyrektor marketingu rynku tramwajowego w PESIE. A zatem czekamy na wygrane! Szerzej o tramwajach w Paryżu pisaliśmy tutajtutaj.