Ostatnia Beta w Szczecinie. To prawdopodobnie ostatni taki wagon

infotram
09.11.2023 10:45

Dziś (9 listopada 2023 roku) w nocy do Szczecina przyjechał szósty tramwaj Moderus Beta MF 29 AC BD, oznaczony numerem taborowym 626.

Dostawy „dwukierunków” do zajezdni Pogodno dobiegły końca. To ostatni zamówiony przez Tramwaje Szczecińskie tego typu pojazd.

Koniec dostaw

I prawdopodobnie ostatnia Beta, wyprodukowana przez Modertrans. Czasy takich tramwajów mijają. Obecnie przewoźnicy stawiają już na całkowicie niskopodłogowe wagony.

Tramwaje Szczecińskie podpisały w kwietniu 2023 roku z Modertransem umowę na dostawy nowych nadwozi, elementów i podzespołów do zmontowania dwóch tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, jak również częściowo niskopodłogowych.

Dziś (9 listopada 2023 roku) w nocy do Szczecina przyjechał szósty tramwaj Moderus Beta MF 29 AC BD, oznaczony numerem taborowym 626.
Ostatni Moderus Beta dla Szczecina/foto: TS



Przedmiotem zamówienia była dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych, a także elektrycznych niezbędnych do montażu przez zamawiającego pod nadzorem wykonawcy dwóch sztuk tramwaju dwukierunkowego, przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego, zwana dalej „dostawą podzespołów z nadzorem nad montażem tramwaju dwukierunkowego” realizowana przez wykonawcę na rzecz zamawiającego: - pierwsza dostawa (komplet do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego): do 160 dni od zawarcia umowy, - druga dostawa (komplet do montażu drugiej sztuki tramwaju dwukierunkowego: do 220 dni od zawarcia umowy). Przedmiot zamówienia obejmuje również szkolenie pracowników wyznaczonych przez zamawiającego i udzielenie im zgody na diagnozowanie usterek oraz wykonywanie prac naprawczych.

Wartość umowy brutto wynosiła 15.242.160,00 PLN.