Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olsztyńskie tramwaje pojadą co 7 i pół minuty

infotram
25.09.2015 09:17

Olsztyński Urząd Miasta zaprezentował częstotliwości kursowaniatramwajów w mieście oraz zmiany w komunikacji publicznej po powrocie tegośrodka transportu do miasta. Jak się okazało tramwaje pojadą w szczycie co 7,5minuty, autobusy co kwadrans.

Częstsze kursy, więcej możliwości podróżowania, sprawniejszeprzejazdy – to wszystko wiąże się ze zmianami, jakie wprowadzimy w nowymukładzie komunikacyjnym Olsztyna. Właśnie zaprezentowaliśmy rozwiązania, którebędą obowiązywać po uruchomieniu tramwaju. Naszym priorytetem jest poprawapołączeń na terenie całego miasta – wyjaśniał prezydent Piotr Grzymowicz. Chcemyzadbać też o te osiedla, do których nie dociera tramwaj. Wśród najważniejszychzałożeń były częstsze kursy oraz zwiększenie dostępności komunikacji miejskiejw weekendy i święta. Jestem przekonany, że jakość świadczonych usług zadowoliolsztynian – dodał.

Najważniejsza zmiana to oczywiście wprowadzenie nowegośrodka transportu. Tramwaje będą kursować na trzech liniach: Kanta – WysokaBrama, Kanta – Dworzec Główny, Dworzec Główny – Uniwersytet-Prawocheńskiego. Wgodzinach szczytu składy będą przyjeżdżać co ok. 7,5 minuty.

Nowość to również autobusowe linie, które będą dowozićolsztynian do tramwajów. Te będą kursować z os. Generałów, Pieczewa orazTęczowego Lasu.

W przypadku połączeń autobusowych zdecydowanie wzrośnieczęstotliwość kursowania. Większość linii będzie jeździć w dni robocze cokwadrans. Poza tym więcej połączeń pojawi się wieczorami, w dni robocze wolneod nauki szkolnej oraz w dni świąteczne.

To pierwsza tak duża zmiana układu komunikacyjnego Olsztynaod dekady – zaznacza dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie,Jerzy Roman. Trzeba pamiętać, że w tym czasie powstały nowe osiedla, zakładypracy, więc i zmieniły się oczekiwania olsztynian co do kierunków podróżowania.Sugerowaliśmy się więc uwagami zgłaszanymi przez mieszkańców. Poza tymprowadziliśmy badania skąd i dokąd podróżuje najwięcej osób – dodaje.

W nowym układzie komunikacja miejska przejedzie dziennie27,8 tys. km. To o 3,2 tys. km więcej, niż teraz, co daje wzrost rocznegodystansu o prawie 950 tys. km. Na 38 liniach kursować będzie 168 pojazdów (terazto odpowiednio 34 i 144).

Większa liczba kursów i przejechany dystans przełoży się tezna liczbę odjazdów. Choćby z przystanku przy ul. Limanowskiego w kierunku pl.Bema będzie ich aż o 76 więcej w ciągu dnia. O 48 wzrośnie liczba odjazdów wkierunku dworca z przystanku Dworcowa-Przychodnia, a 44 z DH Śliwa w kierunkuul. Krasickiego.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy zweryfikujemy działanienaszej propozycji – informuje kierownik Działu Przewozów Zarządu Dróg, Zielenii Transportu w Olsztynie, Marcin Szwarc. Przeprowadzimy ponowne badania, a poich analizie, czyli w ciągu pół roku od wejścia zmian w życie nie wykluczamy wprowadzeniakorekt.

Inaczej będą też numerowane linie. Dla tramwajówzarezerwowano przedział od 1 do 99, linie zwykłe oznaczone będą cyfrą1″ z przodu (czyli np. 117 zamiast obecnej 17), linie dowozowe dotramwajów cyfrą „2” (np. 201), a okresowe – „3” (np. 337).Będą też działać dwie linie nocne – N01 i N02.