Olsztyńska zajezdnia tramwajowa zostanie rozbudowana; wagony nie będą stały pod chmurką

infotram
15.10.2021 17:15
Zajezdnia MPK Olsztyn przy ul. Kołobrzeskiej zostanie powiększona. Ogłoszenie o przetargu na rozbudowę zajezdni w piątek (15 października 2021 roku) zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Obecna zajezdnia Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przy ul. Kołobrzeskiej będzie zbyt mała, by pomieścić wszystkie olsztyńskie tramwaje. Za nieco ponad miesiąc powinniśmy poznać oferty potencjalnych wykonawców jej rozbudowy.

Pod zadaszeniem tylko 18 wagonów

W tej chwili pod zadaszeniem może stać maksymalnie 18 pojazdów. Piętnaście Solarisów Tramino zostało kupionych, gdy realizowany był pierwszy etap budowy tramwajowej infrastruktury. Teraz Olsztyn wzbogaci się o kolejnych 12 sztuk tureckich Panoram.

- Nie chcemy, aby tramwaje stacjonowały "pod chmurką" - mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - To ważne choćby ze względu na żywotność tych, drogich przecież, wozów. Dlatego rozbudowa zajezdni jest ze wszech miar wskazana i chcemy zrealizować tę inwestycję.

Przetarg

Ogłoszony właśnie przetarg dotyczy przygotowania dokumentacji projektowej oraz budowy hali postojowej. Ta ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Towarzyszyć temu ma powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. Opcjonalnie może zostać zlecone wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem.

Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie mieć na realizację zadania półtora roku. W trzy miesiące od podpisania umowy ma powstać projekt budowlany oraz zostać złożony wniosek o pozwolenie na budowę.

Termin składania ofert na rozbudowę zajezdni mija 18 listopada.

Zakres prac

Zakres zamówienia obejmuje:

1) Etap I

• Opracowanie dokumentacji projektowej (dla Etapu I i Etapu II ).

• Opracowanie projektu technologii pracy zajezdni po rozbudowie.

• Wykonanie układu torowego w zakresie określonym w PFU.

• Wykonanie układu drogowego na terenie zajezdni.

• Wykonanie sieci trakcyjnej na terenie zajezdni nad układem torowym.

• Wykonanie zasilania sieci trakcyjnej na terenie zajezdni poprzez rozbudowę istniejącej podstacji na terenie zajezdni oraz budowę kabli trakcyjnych zasilających i powrotnych.

• Dostawa i montaż napędów zwrotnicowych oraz systemu ogrzewania zwrotnic.

• Wykonanie kompletnej infrastruktury dla potrzeb systemu sterowania i ogrze-wania zwrotnic oraz systemu sterowania ruchem tramwajowym na zajezdni.

• Wykonanie budynku hali postojowej wraz z instalacjami.

• Wykonanie budynku hali serwisowej w zakresie konstrukcji hali, zadaszenia, ścian zewnętrznych.

• Przebudowę infrastruktury podziemnej kolidującej z inwestycją.

• Przebudowę, rozbudowę lub budowę infrastruktury podziemnej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania zajezdni tramwajowej.

2) Etap II - Zakres dodatkowy, który będzie realizowany w ramach opcji:

W etapie II przewidywane jest wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem magazynowym oraz socjalnym oraz dostawę wyposażenia niezbędnego do prawidłowej pracy hali. Jak również dostawa systemu sterowania ruchem na zajezdni.