Olsztyn ponawia przetarg na tramwaje
Zgodnie zzapowiedziami Olsztyn ogłosił przetarg na dostawę tramwajów.
Jego przedmiotem jest dostawa 24 sztuk pociągówtramwajowych, niskopodłogowych, dwukierunkowych, w tym: zamówienie podstawoweobejmuje wyprodukowanie, dostarczenie, wydanie i przeniesienie przez wykonawcęna zamawiającego własności oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych12 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikamiprądu przemiennego wraz ze specjalistycznym wyposażeniem zajezdni, pakietemeksploatacyjno-naprawczym i pakietem naprawczym oraz zamówienie w ramach prawaopcji, które obejmuje 12 sztuk pociągów tramwajowych, niskopodłogowych,dwukierunkowych.
Szacunkowa wartość zamówienia to 176 400 000.00 PLN netto.
Szczegółowy zakres i zasady realizacji dostawy objętejprzedmiotem zamówienia są następujące:
1) przedmiotem zamówienia podstawowego jest wyprodukowanie,dostarczenie, wydanie i przeniesienie przez Wykonawcę na Zamawiającegowłasności oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 12 sztuktramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prąduprzemiennego wraz z:
a) dostarczeniem, zainstalowaniem, uruchomieniem orazwydaniem i przeniesieniem przez Wykonawcę na Zamawiającego własnościniezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni,oprzyrządowania, narzędzi, pakietu naprawczego i pakietueksploatacyjno-naprawczego,
b) wydaniem i przeniesieniem na Zamawiającego własnościdokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowychtramwajów,
c) wydaniem i przeniesieniem na Zamawiającego własnościdokumentacji niezbędnej do wprowadzenia do eksploatacji wyposażeniaspecjalistycznego zajezdni,
d) przeprowadzeniem szkoleń pracowników Zamawiającego, wszczególności w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacjidostarczonych tramwajów,
e) zrealizowaniem w uzgodnieniu z Zamawiającym działańpromocyjno-reklamowych związanych z dostawą taboru współfinansowaną ze środkówProgramów Operacyjnych „Polska Wschodnia 2014-2020” i „Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020”.
2) przedmiotem zamówienia w ramach prawa opcji jestwyprodukowanie, dostarczenie, wydanie i przeniesienie przez Wykonawcę naZamawiającego własności oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 12sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prąduprzemiennego wraz z wydaniem i przeniesieniem na Zamawiającego własnościdokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowychtramwajów.
Zamówienie planowane jest do dofinansowania ze środków UniiEuropejskiej w ramach niżej wymienionych projektów:
1) „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – łańcuchyekomobilności” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (PO PW) OśPriorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1Zrównoważony transport miejski,
2) „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcjaszynowa” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (PO PW), ośpriorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1Zrównoważony transport miejski,
3) „Rozwój łańcuchów ekomobilności poprzez rozbudowęinfrastruktury rowerowej i zakup taboru” współfinansowanego z EuropejskiegoFunduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 działanie 4.4, poddziałanie4.4.1 ekomobilny MOF Olsztyna (ZIT Olsztyna).
Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego wynosi: 90 000000 PLN bez VAT.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kryteria wyboru to:
Parametry techniczne – Waga: 30
Termin dostawy tramwajów – Waga: 10
Cena – Waga: 60.
I doświadczenie. Zamawiający żąda aby Wykonawcaudokumentował wyprodukowanie, co najmniej 1 (jednego) tramwaju wieloczłonowego,niskopodłogowego, który uzyskał dopuszczenie do ruchu z pasażerami(homologację) oraz po uzyskaniu homologacji przejechał co najmniej 30 000 km nalinii tramwajowej. Za niskopodłogowy Zamawiający uzna tramwaj, który posiada conajmniej 70 % niskiej podłogi. Niska podłoga w rozumieniu Zamawiającego totaka, która na długości przestrzeni pasażerskiej, pomiędzy kabinamimotorniczego, spełnia warunek nieprzekraczania wysokości 370 mm liczonej odpoziomu główki szyny (PGS). Zamawiający dopuszcza podniesienie podłogi nadwózkami do wysokości 480 mm od PGS z zastosowaniem stopnia lub pochylni, przyczym pochyłość nie może przekraczać 8 %.
Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, w celupotwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania zamawiającego,zobowiązany jest złożyć na jego wezwanie:
1) Szczegółowy wykaz parametrów technicznych oferowanegotramwaju, potwierdzający spełnianie wybranych wymagań Zamawiającego określonychw Opisie Przedmiotu Zamówienia,
2) Rysunki szczegółowe zawierające propozycjęzagospodarowania przestrzeni wnętrza tramwaju w skali 1:100, zawierające conajmniej:
— zwymiarowany przekrój nadwozia tramwaju pokazujący układsiedzeń i miejsce na wózki (inwalidzki i dziecięcy) oraz rozmieszczenie drzwi,
— zwymiarowany przekrój nadwozia tramwaju prostopadły do osiwzdłużnej tramwaju w miejscu, w którym występuje najmniejsza szerokośćprzejścia między siedzeniami,
— zwymiarowany przekrój przez oś podłużną tramwaju obrazującylinię podłogi w przestrzeni pasażerskiej (po wyłączeniu kabiny motorniczego zjednej i drugiej strony), z zaznaczeniem jej wysokości nad poziomem główkiszyny w funkcji długości tramwaju – linię należy wykreślić przyjmując dladługości tramwaju skalę 1:100, a dla odległości podłogi od poziomu główki szynyskalę 1:10, rozpoczynającą się na wysokości 240 mm nad poziomem główki szyny(przekrój należy wykonać dla tramwaju nieobciążonego z nowymi kołami).
Oferty można składać do 16 stycznia 2018 roku.
„