Olsztyn już myśli o rozwoju sieci tramwajowej
Sporo dzieje się ostatnio w Olsztynie. Mimo, że sieć tramwajowanie jest jeszcze gotowa i żaden tramwaj nie wyjechał na miasto, to miast myślio dalszym rozwoju transportu szynowego. Aby to było możliwe, niezbędna jestinwestycja w infrastrukturę. I właśnie z myślą o kolejnym etapie prac, wczoraj(6października) podpisana została umowa na przygotowanie wymaganejdokumentacji.
– Chcielibyśmy, aby połączenia tramwajowe zamykały się wpewnej pętli – tłumaczył prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. – Trasaprzebiegałaby przez osiedla mieszkaniowe oraz tam, gdzie jest największenatężenie ruchu i pasażerów. To miałoby służyć przede wszystkim ograniczeniutransportu indywidualnego oraz modernizacji i rozwojowi transportu publicznego.
Podpisana umowa dotyczy przygotowania projektów, studiumwykonalności inwestycji, dokumentów wymaganych do zdobycia dofinansowaniazadania oraz realizacji prac. Wiemy też którędy mogłyby być poprowadzone nowetorowiska.
– Z Jarot tramwaj jechałby w kierunku ul. Krasickiego -wyjaśniał Piotr Grzymowicz. – Później do Michelin, a stamtąd al. Piłsudskiegodo Dworcowej i do spięcia u zbiegu z Towarową. Oczywiście przygotowanapropozycja będzie wielowariantowa, a najlepsze rozwiązanie wybierzemy w drodzekonsultacji ? dodał.
Zadanie ma zrealizować dobrze znane w Olsztynie BiuroProjektów Budownictwa Komunalnego. Gdańska spółka odpowiada m.in. zazaprojektowanie przebiegu ul. Towarowej do obwodnicy oraz połączenia parkówCentralnego z Podzamczem, przebudowy mostu św. Jakuba oraz plant.
– Współpraca z przedstawicielami ratusza jest życzliwa iniezwykle rzeczowa – mówił prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, JanTadeusz Kosiedowski. – Natomiast co do transportu szynowego, biuro realizujesporo takich zadań. Ostatnio oddana została 5-kilometrowa linia w Gdańsku, atakże szybki tramwaj w Szczecinie. Poza tym projektujemy połączenie tramwajowena Woli w Warszawie ? dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Najwcześniej, bo pod koniec kwietnia następnego roku mająbyć gotowe koncepcje przebiegu nowych torowisk. Tymczasem do końca wrześniadokumenty niezbędne do złożenia wniosku o unijne dofinansowanie. Podpisanaumowa ma wartość 4,2 mln złotych.
Przypomnijmy, że w nocy z niedzieli na poniedziałek doOlsztyna dotarł ostatni z piętnastu zamówionych Solarisów Tramino. Wszystkiewagony są gotowe do wyjazdu na miasto, czekają jednak na oddanie do użytkusieci tramwajowej. Kolejny termin uruchomienia tramwajów w Olszynie to 15grudnia. Czy się uda? Zobaczymy.
„