Olsztyn: Inżynier przypilnuje przygotowań do reaktywacji tramwajów

infotram
16.10.2009 15:53

Miasto zapłaci 5 mln zł firmie, która szczegółowo opisze przebieg tras tramwajowych i będzie nadzorować ich budowę – informuje Gazeta Wyborcza. Ratusz wykonał kolejny krok przybliżający do reaktywacji tramwajów. – Rozstrzygnęliśmy przetarg na wybór inżyniera kontraktu – mówi Marek Malinowski, dyrektor wydziału obsługi funduszy europejskich Urzędu Miasta. Inżynier kontraktu to ekspert lub grupa fachowców, którzy w imieniu inwestora, w tym wypadku miasta, ma dopilnować inwestycji. Inżynier ma się m.in. zająć dotrzymaniem harmonogramu robót. Prace budowlane mają trwać od 2011 do 2013 r. Rekomendowana przez urzędników ratusza i firmę IMS z Krakowa trasa tramwaju ma się zaczynać przy ul. Janowicza-Witosa na Jarotach, dalej Sikorskiego, nową ul. Obiegową (ma być wybudowana od skrzyżowania ulic Sikorskiego i Pstrowskiego), za budynkiem sanepidu tramwaj skręcałby w ul. Żołnierską, potem w Kościuszki i dalej ul. Kościuszki do Dworca Głównego. Od tej trasy mają biec odgałęzienia: ulicą Tuwima do Kortowa, a także al. Piłsudskiego pod Wysoką Bramę.
Nie wszystkim ta propozycja przypadła do gustu. Forum Rozwoju Olsztyna apeluje o przeprowadzenie linii od dworca ulicami Partyzantów i Dąbrowszczaków, przez Stare Miasto i al. Warszawską w stronę Kortowa. Dopiero stamtąd trasa miałaby odbijać na Jaroty.