Ogłoszono przetarg na II etap budowy tramwaju na Naramowice

infotram
10.03.2018 08:12

Poznańskie InwestycjeMiejskie ogłosiły przetarg na wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dlabudowy trasy tramwajowej na Naramowice.

Przetarg dotyczy II etapu tej inwestycji, czyli trasy odpętli Wilczak do skrzyżowania ulic Estkowskiego i Garbary. Jak podało w piątekbiuro prasowe poznańskiego magistratu, w ramach zamówienia pozyskana zostaniepełna dokumentacja przetargowa dla trybu realizacji zadania metodą”zaprojektuj i buduj”. Dokumentacja pozwoli ogłosić postępowanie nawybór wykonawcy robót. Warunkiem jest jednak pozyskanie środków na realizację.Poznań stara się o nie m.in. w ramach funduszy UE.

„Jest to kolejny, znaczący etap budowy tramwaju naNaramowice. Po jego realizacji będzie to w pełni funkcjonalny układkomunikacyjny. Z Naramowic będzie można dojechać nową trasą tramwajową bezpośredniodo samego centrum” – powiedział prezydent miasta Jacek Jaśkowiak. Miastopodało w komunikacie, że zgodnie z umową ostateczny ProgramFunkcjonalno-Użytkowy powinien zostać odebrany do końca czerwca 2019 roku.

Planowana trasa zostanie poprowadzona od skrzyżowania ulicSłowiańskiej i Wilczak, w kierunku południowym wzdłuż ulicy Szelągowskiej, doskrzyżowania ulic Estkowskiego i Garbary. Prace budowlane związane z powstaniemnowej linii tramwajowej na Naramowice mają się rozpocząć w połowie tego roku.

W pierwszym etapie trasa o długości 3,27 km będzie prowadzićod pętli tramwajowej Wilczak wzdłuż ul. Naramowickiej i planowanej ul. NowejNaramowickiej do przystanku czołowego w sąsiedztwie ul. Błażeja. W ramachinwestycji przewidywany jest także remont odcinka ul. Naramowickiej od ul.Serbskiej do ul. Lechickiej oraz budowa ul. Nowej Naramowickiej od ul.Łużyckiej do ul. Nowej Stoińskiego. Łącznie powstanie 7,5 km nowych dróg.

Poza budową torowiska tramwajowego i ul. Nowej Naramowickiejplanowana jest także budowa wiaduktu nad ul. Lechicką, sieci trakcyjnej, nowychprzystanków, parkingów rowerowych oraz instalacja monitoringu. Kosztprzedsięwzięcia przekracza 264 mln zł z czego prawie 110 mln zł pochodzi zotrzymanego pod koniec grudnia dofinansowania z Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014-2020. Na tegoroczne prace w ramach tejinwestycji przeznaczono w budżecie miasta 19 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w2022 r.

Drugi etap inwestycji obejmie budowę trasy tramwajowej odpętli Wilczak do skrzyżowania ulic Małe Garbary i Estkowskiego. Przebieg trasyzaplanowano w ciągu ul. Szelągowskiej oraz ul. Garbary. W powiązaniu do budowytrasy tramwajowej planowana jest również modernizacja ul. Szelągowskiej,przebudowa skrzyżowania ul. Szelągowskiej z ul. Armii Poznań oraz ulicprzyległych wraz z przebudową wiaduktu kolejowego stacji Poznań Garbary.