Odpowiedź Transmashholding na Fokstrota PESY?
Transmashholding poinformował, iż jedna ze spółek wchodzących w skład koncernu pracuje nad przygotowaniem całkowicie niskopodłogowego tramwaju. Jak twierdzi producent to ma być pierwszy taki pojazd zaprojektowany i zbudowany od początku do końca w Rosji. Czy to odpowiedź na Fokstrota PESY? Pewne podobieństwa możemy w obu tych pojazdach odnaleźć nie zagłębiając się nawet w zastosowane tam rozwiązania techniczne, a jedynie wygląd zewnętrzny. Przygotowaniem koncepcji i produkcją wagonu zajmuje się spółka zależna od TMH – Тверскоговагоностроительногозавода(TVZ). Już wkrótce wagon ma rozpocząć pierwsze testy w Moskwie. Co więcej na zaprezentowanym przez producenta zdjęciu wagon pomalowany jest właśnie w barwy znane z rosyjskiej stolicy. Jak wspomnieliśmy na wstępie tramwaj ma być w 100% niskopodłogowy. Jego modułowa konstrukcja zapewnić ma budowę pojazdu według życzeń zamawiającego, o różnych rozmiarach i długościach, przeznaczonych dla różnych obciążeń i długości linii (w tym do użytku w ruchu podmiejskim). Przy budowie wagonu zastosowano rosyjskie wózki obrotowe, jak twierdzi producent unikatowe w skali światowej i już opatentowane. Ich zastosowanie pozwala na osiągnięcie wysokiego poziomu komfortu jazdy i pełną kompatybilność z istniejącymi tramwajowymi systemami rosyjskimi i tamtejszą infrastrukturą, która jak wiadomo w miastach Europy Wschodniej do najlepiej rozwiniętych nie należy. Tramwaj jest też wyposażony w innowacyjny system zarządzania i diagnostyki. Ponadto ma dwa niezależne systemy klimatyzacji dla kabiny i przedziału pasażerskiego.