Nowe tramwaje w Eupatorii [FILM]
Spółka Uraltransmash wysłała do Eupatorii ostatni z 27 nowych tramwajów wąskotorowych, które zostały stworzone specjalnie dla tego miasta.
Zamówienie obejmowało 20 jednoczłonowych wagonów 71-411 i siedem jednoczłonowych wagonów dwukierunkowych 71-411-03. Wagony tramwajowe 71-411 i 71-411-03 są specjalnie zaprojektowane dla miast o rozstawie tramwajowym 1000 mm. Są one eksploatowane nie tylko w Eupatorii, ale także w Kaliningradzie i Piatigorsku.
Odnowa parku taborowego
Według Aleksieja Serkowa, dyrektora handlowego Uraltransmash dzięki dostawie tabor tramwajowy Eupatorii został całkowicie odnowiony.
„Nowe pojazdy są częściowo niskopodłogowe i są wygodne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dodatkowo wyposażone są w klimatyzację, nowoczesny design urbanistyczny, energooszczędne i mają systemy oszczędzania energii. Niewątpliwie zwiększą komfort i jakość życia ludności tego regionu ”- powiedział Serkow.
Dla tramwajów opracowano nowoczesny panel sterowania, który spełnia wysokie wymagania i ergonomiczne miejsca pracy maszynisty. Pojazdy zostały zaprojektowane zgodnie z wymogami programu „Dostępne środowisko”, w kabinie zainstalowany jest system informatyczny, system nawigacji i monitoringu z funkcją rejestracji wideo. Oba modele są wyposażone w najnowocześniejszy system multimedialny do prezentacji trasy przejazdu, system ogrzewania oraz fotele wandaloodporne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
27 wagonów
Kontrakt na dostawę 27 składów wąskotorowych został podpisany pod koniec 2020 roku, jego wartość to 1,35 mld rubli. Pierwszy tramwaj przyjechał do miasta w czerwcu tego roku.
Eupatoria jest jednym miastem na Krymie, w którym przetrwał ten rodzaj transportu. Pierwszy tramwaj w mieście został uruchomiony w 1914 roku. Wykorzystywany dotychczas tabor produkowany był w ubiegłym stuleciu w fabrykach w NRD i Czechosłowacji. Średni wiek tramwajów w Eupatorii wynosił 35 lat.