Nowe tramwaje dla Pawłodaru z Polski?

infotram
04.10.2015 18:17

Jesteśmy zainteresowani Kazachstanem ? powiedział nam DariuszSkotnicki, dyrektor marketingu pojazdów szynowych rynku wschodniego w PESIE. Swojąspółkę w tym kraju ma także Newag. Jej zadaniem jest pozyskiwanie nowychkontraktów dla producenta z Nowego Sącza. To dobry prognostyk w kontekścieudzielonej przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju pożyczki dla Pawłodaru,która ma zostać przeznaczona na odnowienie sieci tramwajowej w mieście, a takżezakup nowego taboru. Projekt ma wartość 16 mln euro. Środki te zostaną przeznaczonena zakup nowych tramwajów, remont torowisk, zakup materiałów, budowę podstacjitrakcyjnych i wreszcie system GPS.

Finansowanie ma odbywać się w dwóch transzach, zaś pierwszeprzetargi rozpisane zostaną w I kwartale 2016 roku.

Jak wspomnieliśmy na wstępie obaj czołowi polscy producencimogą zainteresować się tym projektem. Jak powszechnie wiadomo zdecydowanie większedoświadczenie w budowie tramwajów, a także eksporcie ma PESA. Łatwo jednak niebędzie.

Miasto planuje modernizację około 100 km torowisk. Swegoczasu (na Trako 2011) Tines i PESA podpisały memorandum. Polski producent, najego mocy, miałby dostarczyć dwa wagony tramwajowe. Przypomnijmy, że firmadostarczała już pojazdy dla Kolei Kazachstanu.

Dodajmy, że EBOR zastrzegł, że nie będzie finansował zakupówod osób i podmiotów oraz importu towarów, które zostały zabronione na mocy decyzjiRady Bezpieczeństwa OZN.

Aktualnie 18 linii tramwajowych w Pawłodarze jestobsługiwanych wagonami KTM-5, KTM-8K, KTM-8KM oraz KTM-19.