Nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic; Kraków zaprezentował założenia [FILM]
Głównym założeniem miasta jest budowa nowoczesnego połączenia mającego na celu ochronę istniejącej przyrody i zachowanie lokalnego charakteru ulic.
Projekt linii do Mistrzejowic od samego początku jest nadzorowany przez instytucje zewnętrzne.
Współpraca
Partner prywatny zobowiązany jest do stałego kontaktu z mieszkańcami – co jest realizowane za pomocą specjalnie przeznaczonej strony internetowej, numeru infolinii oraz adresu mailowego. Zrealizowane zostały również konsultacje społeczne.
W ich wyniku w projekcie zostały wprowadzone m.in takie zmiany: pozostawienie ronda Barei w obecnej geometrii, przejazd tramwaju na poziomie -1 pod rondem Młyńskim, lokalne zawężenie pasów ruchu na ul. Meissnera, dodatkowy lewoskręt z ul. Bohomolca w ul. Reduty.
Oczekujemy, że nowa linia zmniejszy liczbę pojazdów, co przełoży się na redukcję emisji zanieczyszczeń o ok. 55 proc.
– Wszędzie, gdzie to możliwe zostanie zastosowane zielone torowisko - tym samym projekt będzie idealną odpowiedzią na zmiany klimatu – powierzchnia biologicznie czynna w obrębie torowiska wyniesie ok. 74 proc. Gatunki drzew, które zostaną posadzone będą odpowiednie do warunków miejskich – deklaruje Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Proponowane rozwiązania uwzględniają przyjazne środowisku technologie, m.in. wykorzystanie odpornych na suszę mat rozchodnikowych, energooszczędnego oświetlenia LED, zasilanych energią odnawialną smarownic przytorowych czy „zielone” wiaty.
– Wybrane wiaty przystankowe wyposażone będą ponadto w ogniwa fotowoltaiczne, dzięki czemu będziemy mogli samodzielnie pozyskiwać energię odnawialną do ich oświetlenia – wskazuje Paweł Motyka, zastępca dyrektora kontraktu w firmie Gülermak, która nie tylko zbuduje nową linię, ale też będzie nią przez 20 lat zarządzać.