Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Norymberga kupuje nowe tramwaje. Po testach m.in. wagonu z Krakowa

infotram
07.01.2019 07:20

Norymberski VAG ogłosiłprzetarg na 12 tramwajów z opcją na 75 kolejnych.

Oferty w przetargu można składać do 28 stycznia 2019 r.

Wagony muszą mieć niską podłogę zajmującą co najmniej 70%powierzchni tramwaju przy wysokości 360 mm zmniejszając się do 300 mm przywejściach. Powinny zostać wyposażone w co najmniej 5 drzwi w niskiej podłodze imaksymalnie osiem drzwi na pojazd. Maksymalną długość określono na 37

Pojazdy będą miały maksymalną prędkość 70 km/h. Zamawiającywymaga także możliwości kursowania składów dwuwagonowych.

Przetarg został poprzedzony testami dwóch tramwajów,wypożyczonych z Monachium i Krakowa. Przewoźnik potrzebuje dodatkowych pojazdówaby sprostać potrzebie przewiezienia większej liczby pasażerów, a takżeobsłużyć linie po rozbudowie sieci. Przygotowując się do rozpoczęcia przetargu,VAG wynajął dwa pojazdy na dwa tygodnie, aby sprawdzić różne opcje dla nowejfloty. MPK Kraków wypożyczył w 70% niskopodłogowy tramwaj Bombardier FlexityClassic, natomiast Munich Transport Company (MVG) całkowicie niskopodłogowegoSiemensa Avenio T1. VAG twierdził, że te wagony pozwolą mu lepiej przygotowaćsię do zamówienia. Niestety krakowski Flexity Classic jest o 10 cm za szeroki,aby operować na sieci tramwajowej w Norymberdze, stąd też był sprawdzany tylkona torach zajezdni. Siemens Avenio natomiast kursował z pasażerami.