Norymberga chce kupić 85 tramwajów, testuje krakowskiego Bombardiera

infotram
29.08.2018 08:16

VAG z Norymbergitestuje dwa tramwaje, wypożyczone z Monachium i Krakowa, przygotowując się doogłoszenia przetargu na 85 nowych niskopodłogowych pojazdów.

Przewoźnik potrzebuje dodatkowych pojazdów aby sprostaćpotrzebie przewiezienia większej liczby pasażerów, a także obsłużyć linie porozbudowie sieci. Operator planuje ogłoszenie przetargu do końca roku, podwarunkiem potwierdzenia wsparcia finansowego ze strony niemieckiego rządufederalnego i władz Bawarii. Te ostatnie mogłyby pokryć nawet 40% kosztówpoczątkowego zamówienia na 12 pojazdów za pośrednictwem funduszu na rzeczzmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, ale dostawy musiałyby zostaćzakończone do końca 2022 r.

VAG twierdzi, że pozostałe 73 pojazdy zostaną dostarczone do2034 roku.

Przygotowując się do rozpoczęcia przetargu, VAG wynajął dwapojazdy na dwa tygodnie, aby sprawdzić różne opcje dla nowej floty. MPK Krakówwypożyczył w 70% niskopodłogowy tramwaj Bombardier Flexity Classic, natomiastMunich Transport Company (MVG) całkowicie niskopodłogowego Siemensa Avenio T1.

VAG twierdzi, że te wagony pozwolą mu lepiej przygotować siędo zamówienia. Dodaje, że przeprowadziło wstępne rozmowy z różnymi producentamiprzed przetargiem.

Niestety krakowski Flexity Classic jest o 10 cm za szeroki,aby operować na sieci tramwajowej w Norymberdze, stąd też będzie sprawdzanytylko na torach zajezdni. Siemens Avenio natomiast jest sprawdzany w ruchu zpasażerami.