Nie będzie wagonów Newagu i Modertransu w Olsztynie
infotram
13.08.2012 09:22
Nie będzie wagonów Newagu i Modertransu w Olsztynie
Wszystko wskazuje na to, że jednak nie będzie tramwajów konsorcjum Newagu i Modertransu w Olsztynie. Producenci zostali wykluczeni z postępowania na dostawę 15 wagonów. Przyczyną takiego ruchu ze strony zamawiającego jest niewpłacenie wadium, mimo wezwania olsztyńskiego Urzędu Miasta. Wykluczone konsorcjum ma teraz 10 dni na wniesienie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Jeżeli odwołanie nie zostanie złożone, to 21 sierpnia 2012 roku komisja przetargowa powinna dokonać ponownej oceny pozostałych ofert. Przypomnijmy, że oprócz Newagu i Modertransu w przetargu brały udział Solaris i PESA. Taki scenariusz jest jednak mało prawdopodobny. Przetarg zostanie unieważniony i rozpisany na nowo. Dlaczego Newag i Modertrans nie zdecydowali się na wpłacenie wadium, a tym samym na podpisanie umowy z Olsztynem nie wiadomo. Można jedynie domniemywać, że po przejściach, które opisywaliśmy na łamach InfoTram wyprodukowanie przez konsorcjum zaproponowanego wagonu było rzeczywiście niemożliwe. Do tej pory nie wiemy też dokładnie jakie wagony dla Olsztyna chciało dostarczyć konsorcjum. Nie wiadomo też, czy zaproponowany przez Newag wagon spełniłby normy głośności. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy to mógł być główny powód wycofania się konsorcjum z Olszytyna. Spełnienie norm zaproponowanych przez firmę z Olsztyna jest po prostu nie mozliwe. I nie jest ważne, czy tramwaje produkowalibyśmy my czy każda inna firma – mówi nam przedstawiciel jednego z produjucentów tramwajów.Olsztyn to dla nas sprawa zamknięta – jeszcze dwa tygodnie temu mówił w rozmowie z portalem InfoTram Marcin Napierała z Solarisa. Tymczasem nieoczekiwany zwrot w sprawie spowodował, że to właśnie firma z Bolechowa obok bydgoskiej PESY staje się głównym faworytem do zdobycia zamówienia na dostawę wagonów tramwajowych dla Olsztyna.
Przypomnijmy, iż Olsztyn buduje sieć tramwajową od zera. Do jej obsługi miasto zamierza kupić na początek 15 wagonów tramwajowych. Opierając się na zapisach poprzedniej specyfikacji przetargowej wiadomo, że tramwaje powinny mieć od 28 do 32 metrów długości i 2,4 –2,5 m szerokości, być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitoring oraz przewozić jednorazowo co najmniej 200 pasażerów.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022