NGd99 w nowych barwach po modernizacji
Gdańskie Autobusy i Tramwaje pokazały tramwaj NGd99po modernizacji. Wagon otrzymał nowe kremowo-niebieskie malowanie, nawiązującedo historycznej malatury gdańskich tramwajów.
Nowe jest też wnętrzepojazdu o numerze taborowym 1002. Modernizacja została wykonana przez poznańskiModertrans, o czym świadczą znaki firmowe, które pojawiły się w tramwaju.
Jak już informowaliśmyna łamach InfoTram w wagonie wykonane zostały następujące prace:
– zmiana napędu wagonówna sterowane elektronicznie napędy wykorzystujące silniki prądu przemiennego (zzastosowaniem/wykorzystaniem istniejących silników trakcyjnych), przyzachowaniu dotychczasowego układu napędowego (napęd na każdą oś pierwszego iostatniego wózka wagonu),
– wprowadzenie nowejaranżacji (design) przedniej i tylnej części wagonu,
– wymiana sprzęgówwagonowych, dostosowanych do zmodyfikowanej przedniej i tylnej części wagonu,
– modernizacja sposobupodnoszenia wagonów tzn. muszą być zamontowane elementy stałe (np. wysuwane)lub montowane (wsuwane) na czas podnoszenia, do zamocowania zawiesia,
– modernizacja kabinymotorniczego nowa aranżacja, połączona ze zmianą i modyfikacją drzwi kabinymotorniczego, – modernizacja pulpitu sterującego w kabinie motorniczego,
– malowanie zewnętrzne iwewnętrzne całego pojazdu oraz podwozia,
– wymiana urządzeńklimatyzacyjnych (wymagane urządzenie grzewczo-chłodzące),
– wymiana nagrzewnicprzedziału pasażerskiego łącznie z nagrzewnicą kabiny motorniczego,
– modernizacja wpierwszym członie istniejącej rampy dla niepełnosprawnych na pochylnieodkładaną umożliwiającą wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,
– wymiana przegubów iharmonii w łączeniach członowych wagonu,
– modernizacja osłonbocznych środkowego wózka,
– wymiana tarczhamulcowych,
– wymiana kół bosych,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– modernizacjazawieszenia (mocowania) amortyzatorów pionowych i poziomych,
– wymiana przewodówhydraulicznych układów hamulcowych,
– wymiana (zmiana)urządzeń układu piaskowania,
– wymiana (zmiana)urządzeń układu smarowania obrzeży kół,
– modernizacja otworówdrzwiowych w sposób uniemożliwiający ocieranie się po otwarciu płatów drzwi oelementy wózka jezdnego,
– wymiana płatów drzwi,połączona z modyfikacją i zmianą układu sterowania mechanizmami drzwi,
– wymiana na nowewyłożeń ścian bocznych i sufitu oraz wykładziny podłogowej we wszystkichczłonach wagonu,
– wymiana wszystkichszyb wagonu (zastosować technologię wklejania i szyby atermiczne),
– modernizacjaoświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanietechnologii oświetlenia typu LED,
– wymiana siedzeńpasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże, wandaloodporne),
– tramwaje muszą byćwyposażone w urządzenia systemowe dotychczas stosowane w taborze przewoźnika,
– wyposażenie w noweurządzenia elektroniki pokładowej.
Przypomnijmy, że GAiT,następca ZKM Gdańsk, przekazał do modernizacji cztery wagony NGd99 i jeden 114Na.Wszystkie prace wykonuje Modertrans.
„