NGd99 w nowych barwach po modernizacji

infotram
24.04.2017 09:35

Gdańskie Autobusy i Tramwaje pokazały tramwaj NGd99po modernizacji. Wagon otrzymał nowe kremowo-niebieskie malowanie, nawiązującedo historycznej malatury gdańskich tramwajów.

Nowe jest też wnętrzepojazdu o numerze taborowym 1002. Modernizacja została wykonana przez poznańskiModertrans, o czym świadczą znaki firmowe, które pojawiły się w tramwaju.

Jak już informowaliśmyna łamach InfoTram w wagonie wykonane zostały następujące prace:

– zmiana napędu wagonówna sterowane elektronicznie napędy wykorzystujące silniki prądu przemiennego (zzastosowaniem/wykorzystaniem istniejących silników trakcyjnych), przyzachowaniu dotychczasowego układu napędowego (napęd na każdą oś pierwszego iostatniego wózka wagonu),

– wprowadzenie nowejaranżacji (design) przedniej i tylnej części wagonu,

– wymiana sprzęgówwagonowych, dostosowanych do zmodyfikowanej przedniej i tylnej części wagonu,

– modernizacja sposobupodnoszenia wagonów tzn. muszą być zamontowane elementy stałe (np. wysuwane)lub montowane (wsuwane) na czas podnoszenia, do zamocowania zawiesia,

– modernizacja kabinymotorniczego nowa aranżacja, połączona ze zmianą i modyfikacją drzwi kabinymotorniczego, – modernizacja pulpitu sterującego w kabinie motorniczego,

– malowanie zewnętrzne iwewnętrzne całego pojazdu oraz podwozia,

– wymiana urządzeńklimatyzacyjnych (wymagane urządzenie grzewczo-chłodzące),

– wymiana nagrzewnicprzedziału pasażerskiego łącznie z nagrzewnicą kabiny motorniczego,

– modernizacja wpierwszym członie istniejącej rampy dla niepełnosprawnych na pochylnieodkładaną umożliwiającą wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,

– wymiana przegubów iharmonii w łączeniach członowych wagonu,

– modernizacja osłonbocznych środkowego wózka,

– wymiana tarczhamulcowych,

– wymiana kół bosych,

– modernizacjazawieszenia (mocowania) amortyzatorów pionowych i poziomych,

– wymiana przewodówhydraulicznych układów hamulcowych,

– wymiana (zmiana)urządzeń układu piaskowania,

– wymiana (zmiana)urządzeń układu smarowania obrzeży kół,

– modernizacja otworówdrzwiowych w sposób uniemożliwiający ocieranie się po otwarciu płatów drzwi oelementy wózka jezdnego,

– wymiana płatów drzwi,połączona z modyfikacją i zmianą układu sterowania mechanizmami drzwi,

– wymiana na nowewyłożeń ścian bocznych i sufitu oraz wykładziny podłogowej we wszystkichczłonach wagonu,

– wymiana wszystkichszyb wagonu (zastosować technologię wklejania i szyby atermiczne),

– modernizacjaoświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanietechnologii oświetlenia typu LED,

– wymiana siedzeńpasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże, wandaloodporne),

– tramwaje muszą byćwyposażone w urządzenia systemowe dotychczas stosowane w taborze przewoźnika,

– wyposażenie w noweurządzenia elektroniki pokładowej.

Przypomnijmy, że GAiT,następca ZKM Gdańsk, przekazał do modernizacji cztery wagony NGd99 i jeden 114Na.Wszystkie prace wykonuje Modertrans.