Newag zerka na Warszawę
Wszyscy, łącznie zproducentami, czekają już chyba na powtórkę warszawskiego przetargu. Tak teżjest w przypadku Newagu, który jednak za pierwszym razem oferty nie złożył.
Firma z Nowego Sącza w opublikowanym właśnie raporcierocznym stwierdza, że w segmencie tramwajów oczekuje na prawdopodobne ponowneogłoszenie postępowania na dostawę 213 pojazdów dla Tramwajów Warszawskich, wktórym potencjalnie możliwy byłby start we współpracy z jednym z dużychzagranicznych partnerów. Z którym? Możemy się tylko domyślać.
Po raz kolejny z rzędu spółka wskazuje, że jedną z jejsłabych stron jest brak doświadczenia w produkcji właśnie tramwajów. Jakwiadomo dotychczas w zakładach w Nowym Sączu powstał jeden tramwaj – Nevelo,który aktualnie jest dzierżawiony przez MPK Kraków. Faktem jest, że Newag,mimo, że coraz lepiej radzi sobie na rynku kolejowym, nie może przebić się wsegmencie tramwajów.
Newag współpracuje natomiast z Siemensem przy budowiewagonów metra. Jak podała spółka początek 2017 roku to finalizacja pracprojektowych przy kontrakcie związanym z dostawą pociągów metra dla Sofii. W projekcietym konstruktorzy Działu Badan i Rozwoju NEWAG IP realizowali prace projektowew zakresie wnętrza pasażerskiego, kabin sterowniczych oraz instalacjipneumatycznych i elektrycznych. Projekt miał duże znaczenie z punktu widzeniarozwoju kompetencyjnego Działu, gdyż po raz pierwszy w historii konstruktorzyNEWAG IP samodzielnie projektowali pojazd we współpracy z konstruktorami zSIEMENS-a.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„