Newag dla WKD bez szczegółów
infotram
26.08.2014 12:20
Newag dla WKD bez szczegółów
Dziś w Warszawie podpisana została umowa na dostawę sześciu ezt-ów dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Składy dostarczy Newag. Niestety producent nie zdecydował się na pokazanie wizualizacji jednostki, nie poznaliśmy też za wiele szczegółów. Obecnie trwają prace projektowe –mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. I jak dodaje na pewno pociągi będą komfortowe i przyjazne pasażerom. Każdy jednoprzestrzenny pojazd będzie miał 60 m długości i będzie składał się z 6 członów. Pomieści 164 pasażerów na miejscach siedzących. W pojeździe przewidziano też 4 miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wjazd wózka oraz 8 miejsc do przewozu rowerów. Ze względu na specyfikę trasy i mały promień łuków muszą to być pojazdy zupelnie nowe, przygotowane pod kątem WKD – informował Zbigniew Konieczek.
Każdy pojazd wyposażony zostanie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD rozmieszczonymi w sposób zapewniający dobrą widoczność z każdego miejsca w pojeździe. Nowy tabor zostanie przystosowany do pracy pod napięciem zasilania 3000V prądu stałego. Stąd też w ciągu 18 miesięcy, a więc do momentu przyjazdu pierwszego składu z Newagu przewoźnik będzie musiał przeprowadzić napięciową rewolucję. Pierwszy pociąg ma zostać dostarczony do 26 lutego 2016 roku. Jak mówi jednak Zbigniew Konieczek być może uda się to wcześniej. Zakończenie dostaw zaplanowano na 22 sierpnia 2016 roku. Maksymalna prędkość eksploatacyjna, z jaką będą poruszać się pojazdy w ruchu pasażerskim wyniesie 80 km/h. Zakup nowych pociągów pozwoli nam zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów i dzięki temu zmniejszyć tłok, zwłaszcza w szczycie –zaznacza Grzegorz Dymecki, Prezes WKD. Po zmianie napięcia całkowicie z ruchu wycofane zostaną pociągi EN94. Zostaną EN95 i EN97 z PESY, a także sześć nowych jednostek z Newagu.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie 124,7 mln zł, z tego ponad 57,8 mln zł pochodzić będzie ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Pozostała kwota zostanie zapewniona ze środków własnych spółki. Koszt zakupu nowego taboru w ramach realizowanego projektu wynosi ponad 98 mln zł, z czego 45,5 mln zł stanowić będzie udział funduszy szwajcarskich. Pozostałe środki w ramach realizowanego projektu będą wydatkowane na podwyższenie jakości oraz komfortu podróży na linii WKD w odniesieniu do zarządzanej infrastruktury, tj. w zakresie modernizacji wyposażenia przystanków oraz stworzenia systemu informacji pasażerskiej i monitoringu.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022