Najdłuższy polski tramwaj zepsuty

infotram
07.09.2014 19:59

Najdłuższy tramwaj w Polsce – 405NKr, który przed wakacjami jeździł po krakowskich torowiskach jest uziemiony. Zepsuła się część przegubu. MPK w rozmowie z reporterem Radia Kraków przekonywało, że awaria nie jest poważna, ale zdecydowano się zareklamować tramwaj u producenta, który wszystko naprawić ma na gwarancji.
Przypomnijmy, że przewoźnik posiada aktualnie jeden taki wagon, zbudowany przez wrocławski Protram. Do budowy tego jednego z najdłuższych wagonów w Polsce wykorzystano trzy stopiątki. Tramwaj ma 40,5m długości i może przewozić około 300 pasażerów, z czego 64 na miejscach siedzących. Niska podłoga stanowi 25% całej powierzchni pasażerskiej. Jest przystosowany, co oczywiste, do poruszania się po torach o rozstawie 1435 mm i wyposażony w pulpit manewrowy umiejscowiony z tyłu wagonu, a także w system informacji wizualnej i fonicznej. Stanowisko pracy motorniczego jest wygrodzone od przedziału pasażerskiego, częściowo przeszklone. Łącznie wagon ma 7 drzwi, odskokowo-przesuwnych. Posiada klimatyzację. Na dachu pojazdu znajdują się 2 pantografy. Pojazd porusza się aż na 24 kołach. Prawdopodobnie będzie to jedyny taki wagon w Krakowie a zapewne i w całej Polsce. Po podpisaniu umowy z PESĄ na dostawę Krakowiaków MPK nie zdecyduje się bowiem na kontynuowania budowy takich wagonów przy jednoczesnej kasacji stopiątek.

405N-Kr