Na Woli trwa wykańczanie kolejnych stacji metra
BudowaII linii metra na Woli wkroczyła w etap wykańczania stacji.
Jak podał stołeczny ratusz pojawiły sięjuż pierwsze kamienne posadzki. Na stacje trafiły windy i schody ruchome orazinne urządzenia stacyjne. W tunelach przybywa szyn, rozciągane są kolejnekilometry kabli.
Ogromne przestrzenie stacyjne nabierająjuż docelowego kształtu. Niemal gotowe są wyjścia na powierzchnię i ścianydziałowe dla pomieszczeń technicznych. Stacje są wyposażane w kolejneurządzenia, a na sufitach peronów układana jest izolacja akustyczna.
Wentylatory,schody, windy
Dostarczone zostały już niemal wszystkieurządzenia wentylatorów i rozpoczęły się prace przy montażu kanałówwentylacyjnych. W pełni wyposażone są podstacje energetyczne, w których nafiniszu są prace podłączeniowe. Na stacjach czekają już na montaż schodyruchome i dźwigi windowe.
1000metrów torowiska, kilometry kabli
Każdego dnia przybywa również torowiska.Z planowanych 7 kilometrów, wykonane zostało już 1000 metrów docelowej trasydla pociągów. W korytach kablowych tuneli kładzione są kolejne kilometry kabli.Na budowanym odcinku będzie około 200 km tras kablowych, w których ułożonezostanie aż 553 km kabli.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kamienneposadzki
Prace na stacjach wkroczyły w etapukładania kamiennej posadzki peronów i schodów. Właśnie ułożone zostałypierwsze elementy płyty peronowej i rozpoczynają się prace przy układaniu płytkrawędziowych oraz okładzin schodowych, po których będą poruszali siępasażerowie metra. Do ułożenia jest ponad 9500 m2 różnego rodzaju kamiennychpłyt.
Poprawakomunikacji miejskiej
W stolicy, na różnym stopniuzaawansowania, trwa budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziejzaawansowane są prace na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnejWarszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,1 km. Na każdymz tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
„