Na ul. Hubskiej powstanie trasa tramwajowa
WrocławskieInwestycje podpisały umowę z konsorcjum firm z grupy Balzola na budowę trasytramwajowej przy ul. Hubskiej oraz przebudowę skrzyżowania Hubska/Dyrekcyjna.Prace mają ruszyć na przełomie września i października.
Najkorzystniejszą ofertę na ponad 35 milionów złotych wprzetargu na tą ważną inwestycję złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum firm zrodziny Balzola. Wyniki przetargu uprawomocniły się i w piątek, 25 sierpniapodpisano umowę na wykonanie prac. Inwestorem jest miasto Wrocław i MPWiK, boprace zakładają wymianę sieci.
Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dlakomunikacji miejskiej. Obecnie, tramwaje jadące z Gaju kursują przez ulicęGlinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowejkorzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul.Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będziemożna wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.
W ramach planowanej inwestycji powstanie wydzielonetorowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielonezostaną również pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym ścieżki rowerowe,wybudowane będą nowe chodniki.
Ponieważ projekt polega głównie na rozbudowie linii tramwajowejnie sposób nie wspomnieć o dwóch nowych przystankach wiedeńskich, czyli takichjak np. na ul. Krupniczej. W tym rozwiązaniu peron jest przedłużeniem chodnikai zarazem wyspą spowalniającą ruch samochodowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wykonawca przebuduje również skrzyżowanie ul. Hubskiej zDyrekcyjną oraz wymieni zniszczoną nawierzchnię pod wiaduktem kolejowym.
Według planów Wrocławskich Inwestycji prace ruszą zaraz pozakończeniu trwającej przebudowy fragmentu ul. Dyrekcyjnej, czyli na przełomiewrześnia i października. Potrwają do końca 2018 roku. Najbardziej uciążliwe dlaruchu samochodowego roboty, czyli przebudowa samych skrzyżowań, będą planowanew okresie wakacyjnym.
„