Na gorzowskie tory wróciły tramwaje linii nr 2 i 3; a wraz z nimi Helmuty
Po pięciu latach przerwy, w Gorzowie Wlkp. została wznowiona w poniedziałek (1 sierpnia 2022 roku) komunikacja tramwajowa na liniach nr 2 i 3, które dojeżdżają do pętli na osiedlu Piaski.
Jak przekazał Urząd Miasta Gorzowa, po kilku latach remontów komunikacja tramwajowa funkcjonuje niemal w pełnym zakresie.
Po remontach
Wznowienie komunikacji tramwajowej na tych liniach było możliwe dzięki zakończonej przebudowie ulic: Chrobrego i Mieszka I wraz z torowiskiem, w ramach kolejnego etapu projektu „System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wlkp.” oraz modernizacji ul. Kazimierza Wielkiego.
Na omawianych liniach kursują zarówno tramwaje „Twist” bydgoskiej firmy PESA, jak i odnowione niemieckie tramwaje, nazywane przez gorzowian „Helmutami”.
W poniedziałek 1 sierpnia pierwszy tramwaj linii nr 2 wyjechał z pętli Wieprzyce w kierunku osiedla Piaski o godzinie 10.07, natomiast o godzinie 10 z przystanku „Katedra” przy ul. Chrobrego wyruszył specjalny tramwaj wraz z prezydentem miasta Jackiem Wójcickim i jego gośćmi. Wśród nich byli politycy, samorządowcy i mieszkańcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Po niemal pięciu latach przerwy na gorzowskie wyremontowane i całkowicie zmodernizowane drogi wracają wszystkie tramwaje, a gorzowianie otrzymują prezent w postaci komfortowej komunikacji” – powiedział prezydent Gorzowa Wlkp. Jacek Wójcicki.
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Gorzowa w związku z powrotem tramwajów nr 2 i 3, w poniedziałek 1 sierpnia przejazdy na wszystkich liniach tramwajowych w mieście są bezpłatne.
Modernizacja gorzowskich torowisk rozpoczęła się jesienią 2017 r. Wówczas to komunikacja tramwajowa na wszystkich liniach (w Gorzowie działają trzy - PAP) została zawieszona. Jako pierwsza dwa lata temu została ponownie uruchomiona linia nr 1, a teraz przyszedł czas na uruchomienie dwóch pozostałych.
Przerwa w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej była związana z realizacją kolejnych etapów projektu „System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wlkp.”, obejmującego m.in. zakup nowych tramwajów oraz modernizację torowisk i innej infrastruktury komunikacyjnej. Całkowity koszt przedsięwzięcia to ponad 200 mln zł. (PAP)