Na budowie olsztyńskiego tramwaju zastój
infotram
29.03.2013 12:24
Na budowie olsztyńskiego tramwaju zastój
Zimowa pogoda wstrzymała prace przy budowie linii tramwajowej. Prognozy są jednak optymistyczne i po Wielkanocy prace powinny ruszyć pełną parą. Jednocześnie trwają prace projektowe. Do olsztyńskiego ratusza wpłynęły projekty już niemal wszystkich odcinków sieci tramwajowej. Zapowiadane na początek marca wznowienie robót przy budowie linii tramwajowej na odcinku przy ul. Płoskiego doszło do skutku, ale po kilku dniach powrót zimy przerwał prace ziemne. Robotnicy pełną parą ruszą do pracy, kiedy tylko pozwoli na to pogoda –jak wynika z prognoz, stanie się to najprawdopodobniej po Wielkanocy.Tymczasem jednak, choć tego na ulicach nie widać, praca wre –chodzi oczywiście o pracę przy projektach. FCC Construcción, wykonawca linii tramwajowej, złożył już w ratuszu projekty budowlane projekty wszystkich –z jednym wyjątkiem –odcinków przyszłej sieci. Ostatnim, na który czeka olsztyński Urząd Miasta, jest projekt odnogi prowadzącej pod Wysoką Bramę. W tym wypadku opóźnienie wynika z konieczności przeprojektowania otoczenia końcowego przystanku tramwajowego u wrót Starego Miasta –po odkryciu pozostałości gotyckich fortyfikacji na przedmurzu Wysokiej Bramy zapadła decyzja o przeniesieniu przystanku na pl. Jedności Słowiańskiej.
Wiemy już natomiast jak będzie wyglądała odnoga sieci tramwajowej, która prowadzić będzie do Kortowa. Zatwierdzony został projekt linii biegnącej wzdłuż ul. Tuwima od al. Sikorskiego do al. Warszawskiej. Torowisko pobiegnie po północnej stronie ulicy –w miejscu, gdzie dziś znajdują się chodnik i ścieżka rowerowa. Ilość miejsca pozwoli zachować po wybudowaniu toru tramwajowego i miejsce dla pieszych, i dla rowerów. Jedynie na krótkich odcinkach na zachód skrzyżowania z ul. Nowaka oraz przy basenie uniwerysteckim będą musieli podzielić się wspólną przestrzenią –powstanie tam tzw. ciąg pieszo-rowerowy. Na odcinku od przystanku w Pozortach do ul. Iwaszkiewicza chodnik i droga dla rowerów oddalą się od torowiska i pobiegną starym śladem ul. Tuwima, przez stary most na Łynie. Przystanki tramwajowe powstaną tam, gdzie dziś zatrzymują się autobusy jadące północną jezdnią ul. Tuwima. Dzięki temu możliwe będą przesiadki dosłownie drzwi w drzwi.
Końcowy przystanek linii –z dwoma torami i peronem pośrodku –powstanie przy samym skrzyżowaniu z al. Warszawską, co też ma na celu ułatwienie przesiadek i skrócenie potrzebnego na nie czasu.
Przypomnijmy, że zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę –firmę FCC Construcción –harmonogramem prace przy budowie torowiska wzdłuż ulicy Tuwima powinny rozpocząć się w czerwcu br., a zakończyć w ostatnich dniach kwietnia 2014 roku.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022