Na budowie metra [ZDJĘCIA]
Po zakończeniugłównych prac związanych z przekładaniem instalacji podziemnych, kolidujących zbudową korpusów stacji, na odcinku wolskim zaczęto budowę murkówprowadzących.
Jest to ściana żelbetowa, wykorzystywana przy budowie ścianszczelinowych. Na stacji C07 Młynów budowane są one w sposób tradycyjny.Wykonywany jest wykop, szalunki, zbrojenie, betonowanie. Do budowy niewielkiegofragmentu murku prowadzącego o szerokości 30 cm i długości 120 cm potrzeba aż15 kg stali i 900kg betonu (to waga porównywalna z ciężarem samochoduosobowego). Zaś na największej stacji odcinka wolskiego ? C06 Księcia Janusza,murki prowadzące budowane są z prefabrykatów.
Na stacji C06 zaczęto również głębienie ścian szczelinowych.Są to ściany konstrukcyjne przyszłej stacji. W czasie budowy jej zadaniem jestzabezpieczanie wykopu przed osuwaniem się ziemi i wodami gruntowymi. Są onebudowane fragmentami, tzw. sekcjami.
Na Targówku budowa wszystkich stacji toczy się już podziemią. Prace na stacjach C17Targówek i C18 Trocka zeszły do poziomu -2, czyligłębokości, na której będzie powstawało przyszłe torowisko i peronypasażerskie. Trwają prace montażowe obu tarcz TBM.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„