Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Tak jak zapowiadaliśmy Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę kolejnych wagonów niskopodłogowych. Tym razem zamówienie dotyczy 4 tramwajów dwukierunkowych, dwustronnych wraz z dostawą specjalistycznego wyposażenia obsługowego, pakietu eksploatacyjno –naprawczego z opcją zakupu dodatkowych maksymalnie 2 sztuk taboru w ramach projektu pn. „Integracjasystemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu –BiT-City”. Tramwaje mają być pięcioczłonowe, o długości od 28 do 32 m. W ramach zaoferowanej ceny kontraktowej wykonawca zapewni przeglądy serwisowe (usługi i robocizna) w zakresie określonym w książce przeglądów gwarancyjnych przekazanego taboru oraz w pisemnych zaleceniach odnośnie przeglądów i konserwacji dostarczonego taboru w okresie obowiązywania gwarancji udzielonej zamawiającemu. Czas realizacji zamówienia został określony na 16.02.2015 –30.09.2015. Oznacza to zakończenie dostaw wszystkich wagonów z końcem września przyszłego roku. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 800 000 PLN.
Kto może startować w przetargu? Wykonawca, który należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, jedną lub więcej dostaw łącznie co najmniej dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych, dwukierunkowych, które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Szykują się zatem kolejne pojazdy z PESY? Bydgoski producent na pewno weźmie udział w przetargu. Przypomnijmy, że firma wygrała pierwszy przetarg na dostawę niskopodłogowców dla MZK Toruń. Obecnie realizowane są dostawy łącznie 12 wagonów, tyle że jednokierunkowych. 6 z nich będzie pięcioczłonowych, pozostałe 6 trójczłonowe.
Kryteria oceny ofert to:
cena –75%
rozwiązania techniczne –25%.
Oferty można składać do 19 grudnia 2014 roku.
Wygrana innego producenta niż PESA będzie niespodzianką, ale nie przesądzajmy. Być może oferty złoży ktoś z dwójki Solaris i Newag. Przypomnijmy, że ten ostatni porducent nawiązał współpracę z Bombardierem. Kiedyś trzeba zacząć konsumować tę współpracę a tu nadarza się okazja. Solaris natomiast dekaruje, że może „skroić”na miarę niemalże każdy tramwaj. Czy ktoś poza PESĄ będzie zaintersowany tym zamówieniem? Przekonamy się najwcześniej w grudniu.