Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław z największym tegorocznym przetargiem na modernizację torów

infotram
05.06.2020 11:15

Wrocławskie MPK szuka chętnych do remontu torowiska w ciąguulicy Olszewskiego na Biskupin. To największa inwestycja miejskiego przewoźnikaw 2020 roku.

Właśnie rozpisano przetarg. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie zplanem w listopadzie będzie gotowe zielone torowisko na Wielkiej Wyspie. Chodzio prawie dwa kilometry trasy tramwajowej od byłej zajezdni Dąbie aż do pętli naBiskupinie. Łącznie wymienione zostanie 3600 metrów torów. Wykonawcy mająmiesiąc na składanie ofert – do 7 lipca. Jeśli nie będzie odwołań, a ofertyzmieszczą się w kryterium cenowym, prace powinny ruszyć dokładnie w połowiewakacji.

Wyremontowane zostanądwa tory w pasie zieleni oraz pętla na Biskupinie – opisuje rzecznik MPKTomasz Sikora. Na razie torowisko ułożone jest na podsypce, na podkładachdrewnianych i betonowych. Nie ma odwodnienia, a jak wynika z technicznejekspertyzy „stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości wplanie i profilu”.

Co trzeba zrobić? Prace mają obejmować wymianę torowiskawraz z konstrukcją. Rozsunięte zostaną też tory dla zachowania skrajni (obecnierozstaw torów to 3,6-3,65 m, a po remoncie – 3,9 m). Remont będzie kompleksowy.Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, kable zasilające i słupy trakcyjne staloweoraz betonowe. Tylko część wymienianych w ostatnich latach słupów rurowychzostanie odnowiona i wykorzystana ponownie.

Wykonane ma być odwodnienie – zalecany sposób to drenażfrancuski stosowany też przy odwadnianiu dróg.

Wszystko po to by nakońcu, i to jest największa gradka, powstało zielone torowisko. Ma być cicho,równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja icztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – opowiada prezes MPK KrzysztofBalawejder.

Przebudowane zostaną też perony przystankowe i przejazdyprzez torowisko. Zwłaszcza jedno jest istotne: połączenie Olszewskiego zprojektowaną Aleją Wielkiej Wyspy. To ostatnie zadanie MPK Wrocław chce zgrać zWrocławskimi Inwestycjami, tak by dwa remonty odbyły się w tym samym czasie.

Termin składania ofert na torowisko mija 7 lipca. O wyborzezdecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), termin realizacji robótbudowlanych (20%). Rozpoczęcie robót przewidziano 27 lipca.

Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowychniewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej,mają zostać wykonane do 24 października, wtedy powinien zostać puszczony ruchtramwajowy. Cały remont ma znaleźć swój finał pod koniec listopada, chyba żeoferenci – co jest promowane w przetargu – zadeklarują szybsze wykonanie prac.(MPK)