MPK Wrocław: Wybraliśmy ofertę, która spełniła postawione w przetargu kryteria
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl MPK Wrocławrozstrzygnęło przetarg na dostawę tramwajów.
O kontrakt na dostawę kolejnych 40 nowych tramwajów ubiegałysię dwie firmy: Modertrans Poznań i Pesa Bydgoszcz. Firma z Wielkopolskizaoferowała stolicy Dolnego Śląska tramwaje typu Moderus Beta za łączną kwotę176 209 185 zł brutto. Oferta firmy Pesa Bydgoszcz zakładała dostawę tramwajówtypu Pesa Twist i opiewała na kwotę 324 429 498,60 zł brutto.
Wybraliśmy ofertę,która spełniła postawione w przetargu kryteria – mówi Jolanta Szczepańska,prezes MPK Wrocław. – Teraz czekamy naewentualne odwołanie od jego wyników. Wymagane jest też skierowanie dokumentówprzetargowych do Urzędu Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. Jeśliwszystko będzie w porządku, MPK Wrocław podpisze umowę z producentemnajwcześniej za 40 dni – dodaje.
MPK stwierdza, że niezbędna jest pilna wymiana ponad stunajstarszych, całkowicie wysokopodłogowych tramwajów na nowe pojazdy dostępnedla osób o ograniczonej mobilności. Zwiększenie dostępności komunikacjimiejskiej dla osób niepełnosprawnych, starszych, opiekunów z dziećmi jest tojeden z głównych warunków, pod jakim Centrum Unijnych Projektów Transportowychzobowiązało się dofinansować zakupy taboru dotacją w wysokości do 159 milionówzłotych w ramach środków z Funduszy Europejskich w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko (2014-2020).
Projekt zakłada zakupłącznie 56 tramwajów, dzięki którym we Wrocławiu zdecydowanie poprawi siędostępność do kursów tramwajowych dla osób o ograniczonej mobilności, pasażerówniepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi. Tramwaje będą też klimatyzowane iwyposażone w najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, co z koleijest istotne dla wszystkich naszych pasażerów – wyjaśnia prezes MPK. Część tego projektu jest już realizowana, boMPK Wrocław wykorzystało wcześniejszy kontrakt ze spółką Modertrans Poznań, wramach którego zakupiło już 16 tramwajów. 3 z tego zamówienia jeżdżą już powrocławskich ulicach, a pozostałych 13 zostanie dostarczone do końca bieżącegoroku – dodaje.
MPK zapewnia, że kolejne 40 tramwajów oznacza, że do 2019roku w całym mieście pojawi się dodatkowe 1000 kursów dziennie obsługiwanychtaborem przyjaznym pasażerom o ograniczonej sprawności w poruszaniu się.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ale to nie wszystko. Kolejne32 pojazdy powinny pojawić się na wrocławskich torowiskach w latach 2020-2022.Jak zadeklarowaliśmy, w CUPT istnieje też opcja rozszerzenia tego zamówienia okolejne 55 sztuk. Te tramwaje będą m.in. służyć obsłudze linii na Nowy Dwór ina ul. Długiej. Mają być klimatyzowane i w stu procentach niskopodłogowe.Aktualnie spółka intensyfikuje działania, aby pozyskać środki na kolejne zakupytaboru tramwajowego – dodaje Jolanta Szczepańska.
MPK wyjaśnia dalej, że we Wrocławiu, podobnie jak i w całejPolsce, spółki komunikacyjne dążą do tego, by pozbyć się najstarszych iwyeksploatowanych tramwajów. Potrzeby są ogromne, a środki ograniczone. Dlategomiasta dokonują zakupów, korzystając ze wszystkich możliwych opcji dostępnychna rynku. Kupują tabor różnej klasy, modernizują używane pojazdy lub remontujątramwaje odkupowane z Europy Zachodniej. Wrocław również, podobnie jak innemiasta, musi podchodzić racjonalnie do odnowy taboru tramwajowego. Celem zakuputej aktualnie zamawianej partii tramwajów jest wycofanie starych, w stuprocentach wysokopodłogowych pojazdów. Stąd założenia przetargu, minimalnyudział niskiej podłogi na poziomie 20% i jak najatrakcyjniejsza cena, którątrzeba będzie zapłacić za pojazd. Planując dalszą wymianę taboru tramwajowego,MPK postawi wyłącznie na pojazdy w stu procentach niskopodłogowe, bo kolejneinwestycje mają być przede wszystkim związane z rozbudową sieci tramwajowej.
„