Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław rozstrzyga dwa przetargi na remonty torów

infotram
10.06.2020 13:15

Zielone torowisko wciągu ulicy Żmigrodzkiej. Do tego remont pętli Zawalna. MPK Wrocław rozstrzygakolejne przetargi na remonty torów.

Będzie ładniej, spokojniej a przede wszystkim ciszej.Prosili o to mieszkańcy, a i samo torowisko „prosiło się o remont”. Miejskiprzewoźnik zdecydował się na rozszerzenie zakresu prac. Wyremontowany zostanienie tylko zakładany pierwotnie odcinek Żmigrodzkiej między Bałtycką aBroniewskiego, ale też jej fragment od Broniewskiego do ulicy Na Polance czyliniemal do wysokości Mostu Trzebnickiego.

Mieszkańcy okolicznychbloków narzekali na hałas powodowany przez rozpędzone tramwaje. Dlatego, na ichprośbę MPK wprowadziło ograniczenie prędkości na tym odcinku do 30 km/h.Rozwiązaniem, by było cicho a jednocześnie tramwaje mogły jeździć zestandardową dla takiego wydzielonego torowiska prędkością jest gruntowny remonttorów – opowiada prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Przy okazji MPK Wrocław stwierdziło, że również odcinekbliższy centrum miasta między skrzyżowaniem Żmigrodzkiej z Broniewskiego aulicą Na Polance należy zmodernizować. Zwłaszcza, że w tym samym czasie będzieodbywał się remont pobliskiej pętli przy ulicy Zawalnej. Więc możnaprzeprowadzić remont kompleksowo od razu modernizując całe torowisko.

Wrocławianie żartują,że w mieście już funkcjonuje tramwaj wodny. Wystarczy pierwszy lepszy deszcz aszyny na tej pętli są całe pod wodą. Nie dość, że nie ma tu odwodnienia, tojeszcze szyny się zapadły i bywa, że w ogóle nie widać ich spod głębokichkałuż. Pętla doczeka się całkowicie nowej nawierzchni – opisuje rzecznikMPK Tomasz Sikora.

Torowisko zabudowane zostanie prefabrykowanymi płytamibetonowymi, a fragment wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej i na przecięciu z niązabudowane będzie kostką granitową oraz wyłożone asfaltem. Deszcz nie będziejuż stanowił problemu, bo torowisko doczeka się odwodnienia.

Sama Żmigrodzka to wymiana blisko 800 metrów torowiska,przede wszystkim zmieni się jego wygląd, bo cale po remoncie zostanie obsianetrawą, a wykonawca jest zobligowany, by w czasie trwania gwarancji o zielonetorowisko dbać i je regularnie kosić. Potem przejmie to zadanie MPK. Trawazniweluje hałas, jaki powstaje w czasie przejazdu tramwajów i będą mogłyosiągnąć standardową dla takich obszarów prędkość 50 km na godzinę. Tramwajebędą cichsze a jednocześnie będą mogły pojechać szybciej.

Ile to kosztuje? Remont pętli to prawie milion złotych –dokładnie 997 tysięcy złotych. To więcej niż zakładało MPK rezerwując na tęprzebudowę 900 tysięcy. Spółka podjęła decyzję o przeznaczeniu dodatkowychpieniędzy, by remont jednak przeprowadzić. Remont Żmigrodzkiej będzie kosztowałniemal 8,5 miliona złotych. Wstępnie planowano, że na remont wydane zostanieokoło 6,3 mln., ale rozszerzono zakres robót o odcinek od Broniewskiego do NaPolance. Firmy wykonujące prace czyli Zakład Sieci i Zasilana z Wrocławia(Zawalna) oraz KZN Rail z Krakowa (Żmigrodzka) remonty rozpoczną 27 czerwca acałość ma być gotowa przed końcem wakacji, 19 sierpnia. (MPK)