Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław o efektach prac torowych

infotram
16.05.2020 11:45

Pod koniec 2019 rokuwrocławskie MPK przejęło nadzór i prowadzenie remontów na wrocławskichtorowiskach. Poza programem #TORYwolucja MPK nadzoruje i przeprowadza inneremonty i naprawy.

Jak twierdzi przewoźnik jeszcze wiele jest do zrobienia, aletorowcy wykorzystują obecny czas i mniejszy ruch na ulicach miasta. Od maja MPKWrocław ruszyło z 11 pracami w ramach programu #TORYwolucja. W ostatni weekendrozpoczęła się wymiana torowiska na Pomorskiej, Staszica i Reymonta – koszttego remontu to prawie 2 miliony złotych.

Ten remont jest nietylko konieczny dla naszych tramwajów, ale to także ukłon wobec wrocławskichkierowców. Każdy, kto tędy jeździ do pracy, wie, jak istotnie poprawi tokomfort przejazdu. Kolejny tak duży remont torowiska czeka w tym roku Biskupini trasę wzdłuż ulicy Olszewskiego – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Firmy pracujące na zlecenie MPK można spotkać na przykład naskrzyżowaniu Teatralnej i Piotra Skargi czy w pobliżu wrocławskiej Opery naŚwidnickiej/Podwalu.

Wiem, że wygląda tojakbyśmy gotowali obiad dla naszych torowców, ogień bucha żywym płomieniem. Aleto, co wygląda zaskakująco to tak zwana metoda spawania termitowego. Polega napołączeniu sąsiednich szyn poprzez wypełnienie przestrzeni stopiwem powstającymw tyglu znajdującym się ponad miejscem spawania – mówi Krzysztof Balawejder

Ciekły metal zalewa i wypełnia pustkę między łączonymiodcinkami torów. Spawanie takie stosują także kolejarze – to podstawowa metodałączenia szyn w rozjazdach i skrzyżowaniach torów, a także podczas naprawypękniętych szyn kolejowych.

MPK naprawia też trakcję pod wiaduktami na PowstańcówŚląskich i Trzebnickiej, chociaż największe remonty w ramach tego programuczekają wrocławian w czasie wakacji. Mapkę aktualnie prowadzonych prac znaleźćmożna w załączniku. Poza tymi dużymi remontami MPK korzystało w kwietniu zmniejszego ruchu we Wrocławiu i prowadziło szereg napraw torów poza programem#TORYwolucja.

 Co udało się zrobić?

wymieniono zwrotnicę – Piłsudskiego – Stawowa A306/2Z,

wymieniono zwrotnicę – rondo Reagana B310/8N,

wymieniono zwrotnicę – rondo Reagana B310/1N,

wymieniono zwrotnicę – Kazimierza Wielkiego – KrupniczaA401/3Z,

wymieniono 47 metrów szyn na pl. Powstańców Warszawy,

wymieniono 42 metrów szyn na ul. Średzka (most),

wyszlifowano szyny – Toruńska –Kwidzyńska – ok. 4000 metrów toru pojedynczego,

wyszlifowano szyny – Pilczyce odmostu w kierunku pętli (do zwrotnicy) – ok. 400 metrów toru pojedynczego,

napawano i wyszlifowano krzyżownice w obrębie skrzyżowania KazimierzaWielkiego – Krupnicza.

Awaryjnie w kwietniu wykonano także 142 spawy pękniętychgłówek szyn i torów, wstawiono także 24 metry szyn na odcinku PowstańcówŚląskich – Jastrzębia oraz Orla; a także na pętli na Kosmonautów.