MPK Wrocław kupuje tramwaje od Protramu
infotram
17.06.2009 21:56
MPK Wrocław kupuje tramwaje od Protramu
Niespodzianki nie było. Wrocławski Protram sp. z o.o. dostarczy 8 tramwajów wieloczłonowych z częścią niskopodłogową oraz 4 składy tramwajowe dwuwagonowe dla MPK z … Wrocławia. Pojazdy będą fabrycznie nowe, wyposażone w asynchroniczne silniki. Zwycięzca został wyłoniony w postępowaniu przetargowym przeprowadzonym w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych. W dniu 9 czerwca br. komisja przetargowa wybrała ofertę zakładu Remonty i Modernizacja Tramwajów „PROTRAM-Wrocław”Spółka z o.o – mówi Iwona Czarnacka, rzecznik prasowy MPK Wrocław. Zwycięska oferta uzyskała, zgodnie z ustalonymi kryteriami oceny ofert, największą ilość punktów. Jej cena wynosi 33.911.120,00 zł. To właśnie zdecydowało o zwycięstwie Protramu i pokonaniu Fabryki Pojazdów Szynowych –Cegielski z Poznania.
Wyboru najkorzystniejszych ofert dokonano bowiem na podstawie przedstawionego poniżej Streszczenia oceny i porównania złożonych ofert:
Nr oferty
|
Nazwa, siedziba i adres Wykonawców, którzy złożyli oferty
|
Punkty za kryterium „cena oferty”
|
Punkty za kryterium „termin wykonania”
|
Razem
|
1.
|
H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
|
81
|
10
|
91
|
2.
|
Remonty i Modernizacja Tramwajów
„PROTRAM-WROCŁAW”Sp. z o.o.
|
90
|
10
|
100
|
To nie pierwsza przygoda wrocławskiego producenta z miejscowym MPK. Po stolicy Dolnego Śląska jeździ już kilkanaście pojazdów wyprodukowanych właśnie w tym mieście. W latach 2004-2008 zakupionych zostało 12 wagonów 204WrAs, zaś w okresie 2006-2009 przybyło 10 pojazdów 205 WrAs, z częścią niskopodłogową. Podpisanie umowy z Protramem skutkuje powiększeniem parku taborowego o kolejne cztery dwuwagonowe składy złożone z tramwajów 204WrAs oraz osiem pojazdów typu 205WrAs. Mamy nadzieję, że pojawią się do końca 2009 roku – mówi Iwona Czarnacka. Wrocławski producent wprowadza do swojej oferty również tramwaje typu 206, które mają posiadać 70 % udział niskiej podłogi z wejściami dla pasażerów w strefie niskiej. Ponadto charakteryzować je ma brak stopni wewnątrz wagonu, modułowa konstrukcja oraz zastosowanie nowoczesnych materiałów jak np. kompozyty węglowe w strefach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i pochłanianie energii. Na takie pojazdy musimy jednak jeszcze poczekać.
Jak łatwo się domyślić przybycie nowych tramwajów będzie skutkowało całkowitym wycofaniem z ruchu liniowego najstarszych, konstalowskich, produktów –102Na. Na kolejne nowe wozy Wrocławianie będą musieli poczekać aż do 2011 roku, wówczas MPK wprowadzi do ruchu nowe Skody, które będą kursowały w ramach Tramwaju Plus.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022