MPK przejmuje torowiska i planuje remonty
WrocławskieMPK nadzór nad torowiskami przejęło pod koniec 2019 roku. Najpierw trzeba byłozorganizować formalności i powołać w spółce nowy Wydział Torów i Sieci. Terazzarząd spółki ogłosił ambitne plany na najbliższy rok, a torowcy ruszają dociężkiej pracy.
Na start remont 6,5 km tras tramwajowych. Montaż 15 nowychrozjazdów, remonty pętli tramwajowych na Biskupinie i Karłowicach. Wymiananajbardziej zniszczonych słupów trakcyjnych i sieci. 80 milionów złotychrocznie na naprawy i bieżące utrzymanie torowisk, poza tym w planach 70przetargów związanych z inwestycjami torowymi! MPK w towarzystwie prezydentaWrocławia Jacka Sutryka przedstawiło plan inwestycji torowych na 2020 rok.
Pierwszy raz whistorii tego miasta chcemy wydawać rocznie 80 milionów na remonty i utrzymanietorowisk. W ten sposób odpowiadamy na najpilniejsze wyzwania. Zmieniamy teżformułę przeprowadzania remontów torowisk. Chciałbym, aby odbywały się one,jeśli oczywiście warunki pogodowe na to pozwolą, w cyklu całorocznym. Tenajwiększe prace nadal będą głównie skoncentrowane w miesiącach wakacyjnych,ale mniejsze inwestycje mają trwać cały rok – mówi prezydent WrocławiaJacek Sutryk.
Ponowny audyttorowisk
Wrocław chce wyremontować i odnowić torowiska w mieście wciągu 3-4 lat. Aby usprawnić bieżącąkonserwację oraz naprawy, wrocławskie MPK przystosowało tramwaj Konstal N napotrzeby prac torowych. Ponadto Wydział Torów i Sieci jest w posiadaniu trzechsamochodów technicznych. Wszystko po to, aby skrupulatnie i właściwienadzorować prace wykonywane przez firmy zewnętrzne. MPK zleciło też ponownyaudyt torowisk. Wykona go wyspecjalizowana w tym firma, która posiadaodpowiednie narzędzia badawcze. Zostaną one zamontowane na tramwaju i – trasapo trasie – będą sprawdzać parametry torowisk.
Trzeba miećświadomość, że proces naprawy 200 km torowisk będzie czasochłonny i o ten czasoraz cierpliwość prosimy mieszkańców. Osobiście mogę się zobowiązać, że za 3-4lata będziemy w dużo lepszej sytuacji a wykolejenia z powodu stanu torowisk niebędą występować. Listę inwestycji ułożyliśmy optymalnie, tak aby robić jaknajwięcej w ciągu roku, ale też nie sparaliżować miasta – wyjaśniaKrzysztof Balawejder, prezes zarządu MPK Wrocław.
Plany na rok 2020
MPK do końca tego roku chce wyremontować 6,5 km torowisk,wymienić 15 rozjazdów oraz kluczową krzyżownicę na placu Dominikańskim. Pracenad poprawą jakości wrocławskich torowisk inżynierowie planują nie tylko wścisłym centrum, ale również m.in. w ciągach ulic Żmigrodzkiej, Hallera czy napl. Strzegomskim. W sposób kompleksowy zostaną wyremontowane pętle tramwajowena Biskupinie i Karłowicach.
Na pierwszym osiedlu jest też w planach kompleksowy remonttorowiska i sieci w ciągu ul. Olszewskiego (3500 metrów toru, 1500 metrówsieci). Jest szansa, że powstanie tam zielone torowisko. Do wymiany pójdą teżnajbardziej zniszczone słupy trakcyjne i sieci, m.in. na ul. Kosmonautów,Opolskiej, Trzebnickiej. MPK w 2020 roku wymieni także nawierzchnię przyrozjazdach na Rondzie Reagana. Łącznie w tym roku miejska spółka chce ogłosić70 przetargów związanych z naprawami i utrzymaniem torowisk i sieci.
Wstępny harmonogramprac
Rozjazd ul. Piotra Skargi / ul. Teatralna od strony DworcaGłównego PKP – 4.04.2020 r. – 2.05.2020 r.
Rozjazd ul. Świdnicka / ul. Podwale od strony OperyWrocławskiej : 04.2020 r. – 2.05.2020 r.
Arkady – wszystkie rozjazdy: 2.05.2020 r. – 27.06.2020 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Żmigrodzka (odcinek Broniewskiego – Bałtycka) : 27.06.2020r. – 29.08.2020 r.
ul. Zawalna (pętla): 27.06.2020 r. – 29.08.2020 r.
ul. Olszewskiego : 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
Biskupin (pętla): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
Rondo Reagana (perony): 27.06.2020 r. – 26.09.2020 r.
pl. Dominikański (rozjazdy + skrzyżowanie): 27.06.2020 r. –29.08.2020 r.
ul. Powstańców Śląskich / ul. Kutnowska (przejazd przezjezdnię): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
ul. Hallera (ul. Ojca Beyzyma – ul. Mielecka): 13.07.2020 r.– 29.08.2020 r.
pl. Strzegomski (łuki): 27.06.2020 r. – 11.07.2020 r.
ul. Podwale / ul. Krupnicza (rozjazdy od Renomy): 7.11.2020r. – 5.12.2020 r.
„