MPK Poznań buduje zajezdnię tramwajową

infotram
01.03.2011 12:13
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego poinformowało, że w wyniku aktualizacji z listy projektów indywidualnych dla Programu Infrastruktura i Środowisko usunięte został 3 projekty oraz dodano 2 nowe przedsięwzięcia. Jednym z nich jest projekt z listy dla działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych „Budowa zajezdni tramwajowej Franowo w Poznaniu”. Na budowę MPK dostanie z środków unijnych 50,6 mln zł. Władze miasta zabiegały o dofinansowanie dość długo, mając świadomość, iż budowa zajezdni w Poznaniu jest konieczna. Od jakiegoś bowiem czasu, po wyprowadzce z bazy przy ul. Gajowej, 90 poznańskich tramwajów nocuje „pod chmurką”. Aby znaleźć środki na zajezdnię zrezygnowano z niektórych remontów torowisko. Środki na ten cel były zarezerwowane w projekcie „odnowa infrastruktury”.
Projekt zajezdniProjekt zajezdni
Przetarg na budowę zajezdni został ogłoszony w czwartek. Przedmiotem zamówienia jest nie tylko budowa zajezdni tramwajowej, ale także wyposażenie jej w maszyny i urządzenia niezbędne do jej funkcjonowania, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz przeszkolenie pracowników z zakresu obsługi maszyn i urządzeń stanowiących wyposażenie zajezdni. Szczegółowy zakres prac obejmuje:  roboty torowe:
—tory tramwajowe na terenie zajezdni obejmujące tory wjazdowe i wyjazdowe, odstawcze, postojowe, komunikacyjne, przeglądowe, warsztatowe w obiektach kubaturowych, prób pojazdów tramwajowych, rozjazdy,
—odwodnienie układu torowego.
roboty elektroenergetyczne:
—sieć trakcyjna dla torowiska tramwajowego na terenie zajezdni,
—kable zasilające, powrotne i sterownicze dla potrzeb zasilania sieci trakcyjnej na terenie zajezdni,
—kable zasilające, powrotne i sterownicze dla potrzeb zasilania rezerwowego sieci trakcyjnej trasy tramwajowej Franowo –os. Lecha,
—stacja prostownikowo –transformatorowa –rozdzielcza w zakresie wyposażenia elektroenergetycznego,
—ochrona przeciwporażeniowa,
—przyłącze 15 kV zasilające stację prostownikową i transformatorową,
—kanalizacja kablowa dla potrzeb w/w okablowania oraz sterowania i ogrzewania zwrotnic.
obiekty kubaturowe:
—hala główna zajezdni z budynkiem biurowo –socjalnym wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi i wyposażeniem,
—hala postojowa zajezdni etap I wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi i wyposażeniem,
—budynek warsztatu torowego z częścią biurowo –socjalną wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi i wyposażeniem,
—wiata –stanowisko do gięcia szyn wraz z instalacjami elektrycznymi i wyposażeniem,
—wiata na bębny z kablami,
—hala magazynowa z garażem pojazdów szynowych wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi i wyposażeniem,
—garaże pojazdów kołowych (pogotowia techniczne) wraz z instalacjami elektrycznymi i wyposażeniem,
—stacja prostownikowo –transformatorowa –rozdzielcza wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi i wyposażeniem,
—portiernia wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi i wyposażeniem,
—zbiorniki retencyjne wraz z wyposażeniem,
—wiata śmietnikowa.
roboty drogowe:
—drogi wewnętrzne na terenie zajezdni,
—włączenie dróg wewnętrznych do dróg publicznych,
—parkingi na terenie zajezdni,
—place technologiczne na terenie zajezdni,
—ciągi piesze na terenie zajezdni,
—oznakowanie poziome i pionowe,
—sygnalizacje świetlne na przejazdach kołowych przez torowiska na terenie zajezdni. pozostałe roboty:
—przygotowanie terenu pod budowę zajezdni, w tym karczowanie (bez wycinki drzew i krzewów),
—przekładki istniejącego uzbrojenia terenu,
—zewnętrzne instalacje sanitarne i przyłącza,
—zagospodarowanie terenu,
—zieleń na terenie zajezdni i nasadzenia zamienne poza terenem zajezdni,
—mała architektura w tym ogrodzenie terenu zajezdni wraz z bramami wjazdowymi,
—oświetlenie terenu zajezdni,
—monitoring dyspozytorski oraz ochrony wraz z ochroną obwodową,
—zintegrowana platforma IP zarządzania bezpieczeństwem i komunikacja wewnętrzna,
—sieć strukturalna wraz z urządzeniami aktywnymi.
Projekt zajezdniProjekt zajezdni

Oferty na budowę zajezdni można składać do dnia 6 kwietnia 2011 roku. Jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena. Zajezdnia ma by ć gotowa w 2013 roku. Docelowo stacjonować tam będą najnowocześniejsze poznańskie tramwaje –Solarisy Tramino.