MPK Łódź zmienia zapisy przetargu na tramwaje
MPK Łódź wprowadziło zmiany do zapisów przetargowych, dotyczących dostawy 22 całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych. I tak przesunięty został termin składania ofert. Pierwotnie był to 24 czerwca, zamawiający przesunął go na 7 lipca 2014 roku. Wprowadzone zostały także korekty dotyczące doświadczenia oferentów. Uszczegółowione zostały zapisy dotyczące niskiej podłogi. I tak o zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, główne dostawy obejmujące co najmniej 5 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych (100 % niskiej podłogi) wagonów tramwajowych, które uzyskały homologację w jednym z krajów Unii Europejskiej, przy czym warunek zostanie uznany za spełniony, gdy wykonawca wykaże, iż dostarczył co najmniej 5 sztuk fabrycznie nowych, wagonów tramwajowych niskopodłogowych (100% niskiej podłogi), tj. takich wagonów, które w części pasażerskiej są całkowicie niskopodłogowe, czyli w części pasażerskiej (po wyłączeniu kabiny motorniczego i pulpitu manewrowego z tyłu tramwaju) mają podłogę płaską lub zmieniającą łagodnie i bezstopniowo swoją wysokość, spełniającą warunek nie przekraczania wysokości liczonej od poziomu główki szyny, określonej dla stref drzwiowych na 350 mm, dla stref nad wózkami na 480 mm i dla stref pozostałych na 375 mm, a wózki (zespoły jezdne) tych wagonów posiadają zestawy kołowe, tzn. koła jednej osi połączone obracającym się wspólnie z nimi, sztywnym wałem. Pierwotnie mowa była jedynie o dostawie co najmniej 5 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych (100% niskiej podłogi) wagonów tramwajowych w ramach jednego lub kilku kontraktów.