MPK Łódź z nowym wozem technicznym

infotram
01.08.2014 11:29
1 lipca 2014 roku MPK Łódź odebrało samochód specjalny do prac konserwacyjno–montażowych MONTRAKS 8PK (samochód wieżowy). Pojazd wyprodukowała i dostarczyła firma Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych SP z o.o. –grupa BUMAR z Kobyłki pod Warszawą. Jest to polski producent, który złożył najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym.
MONTRAKS 8PK (foto:MPK Łódź)MONTRAKS 8PK (foto:MPK Łódź)MONTRAKS 8PK (foto:MPK Łódź)MONTRAKS 8PK (foto:MPK Łódź)
MPK Łódź –Spółka z o.o. ostatni pojazd tego typu zakupiło w 1995 roku tj. 19 lat temu. Samochód Wieżowy typu MONTRAKS 8PS jest to skok milowy w technologii i funkcjonalności, co do obecnie posiadanych samochodów technicznych, montowanych na podwoziu STAR, bardzo mocno wyeksploatowanych z silnikami starej generacji. Pojazd ten jest wyprodukowany na podwoziu renomowanej firmy MAN. Silnik w tym samochodzie to nowoczesna, oszczędna jednostka o mocy 184kW (250 KM) spełniająca rygorystyczne normy spalin EURO 5. Pojazd o masie całkowitej 16 ton wyposażony jest w nowoczesną 6-cio osobową kabinę ze wszelkim udogodnieniem dla brygad roboczych. Posiada klimatyzację, ogrzewanie postojowe, nowoczesne sterowanie całym wyposażeniem hydraulicznym, zarówno z wewnątrz kabiny jak i sterowanie pilotem z każdej pozycji pracy sprzętu. MONTRAKS 8PK to pojazd bardzo funkcjonalny i wygodny w użyciu, dzięki obrotowemu podestowi o nośności 450kg (3 osoby) który można podnieść na wysokość 6m i przesunąć na wysięgu bocznym na odległość 6,5m, oraz obracać o 360°. Należy także nadmienić o możliwości jazdy wozem po szynach, która jest niezbędna do prac demontażu i montażu sieci trakcyjnej. Posiada on także wiele funkcjonalnych luków ładunkowych, skrzyń, szafek, pojemników do przewozu specjalistycznych narzędzi oraz materiałów naprawczych.
MONTRAKS 8PS (foto: MPK Łódź)MONTRAKS 8PS (foto: MPK Łódź)MONTRAKS 8PS (foto: MPK Łódź)MONTRAKS 8PS (foto: MPK Łódź)
Pojazd ten został zakupiony dla Zakładu Torów i Sieci. Przysłuży się do bardziej efektywnej i szybszej pracy brygad sieciowych. Będzie wykorzystywany do budowy nowych tras tramwajowych –infrastruktury sieciowej jak i do remontu obecnej infrastruktury sieciowej oraz szybszego reagowania w awaryjnych przypadkach naprawy sieci trakcyjnej.