MPK Kraków testuje połączone GT8S
W nocy 18 styczniaMPK w Krakowie wspólnie z przedstawicielami Zarządu Infrastruktury Komunalnej iTransportu zorganizowało testowy przejazd dwóch połączonych ze sobą wagonówGT8S, które w sumie mają długość ponad 50 metrów.
Jak informuje przewoźnik ten próbny przejazd miał za zadaniem.in. dać możliwość sprawdzenia tego składu tramwajów w zakresie obsługiprzystanków. ZIKiT bierze bowiem pod uwagę wykorzystania takich pociągówpodczas pierwszego etapu prac przy modernizacji torowiska do Bronowic Małych.Tak połączone dwukierunkowe wagony GT8S kursowałyby z ul. Bronowickiej docentrum miasta.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl MPK sukcesywniemodernizuje wagony GT8S, wyposażając je w człony niskopodłogowe, któredostarcza Autosan. Część środkowa wagonu ma długość ok. 6.500 mm z niskąpodłogą, z dachem, otworami drzwiowym, otworami okiennymi i przygotowanej podmontaż niezbędnego wyposażenia. Jest wykonywana zgodnie z obowiązującymi dla pojazdówszynowych i infrastruktury przepisami i normami oraz przygotowana do połączeniaelementami przegubów, z członami skrajnymi wagonu GT8S i wózkami tocznymi zwagonów GT8S. Uwzględnia też parametry skrajni pozwalające na bezkolizyjnąeksploatację kompletnego wagonu w krakowskiej sieci torowisk tramwajowych.
Wagony GT8S MPK Kraków eksploatuje od 2009 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„