MPK Kraków kupuje kolejne używane wagony

infotram
05.10.2009 19:32
MPK Kraków ogłosiło przetarg na zakup kolejnych używanych wagonów tramwajowych. Tym razem przewoźnik chce zakupić 27 sztuk używanych pojazdów silnikowych, dwukierunkowych, ośmioosiowych, przegubowych. Na tę transakcję MPK chce przeznaczyć 1 107 000,00 EUR. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można nabyć w Biurze Obsługi Klienta MPK S.A w Krakowie, ul. Jana Brożka 3 (parter). O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie Prawa zamówień publicznych. Wymagany termin realizacji zamówienia, zgodnie z ogłoszeniem o przetargu, wynosi 24 miesiące. Oferty należy składać w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A, 30-347 Kraków, ul. Jana Brożka 3, do godz. 11.00 dnia 10 listopada 2009 roku. Wtedy też nastąpi ich otwarcie i wybór oferenta. O zwycięstwie zadecyduje jedyne kryterium wyboru, jakim jest cena oferty (100%).
N8S-NF w barwach MPK KrakówN8S-NF w barwach MPK Kraków
Przypomnijmy, iż to nie pierwsze podejście krakowskiego przewoźnika do zakupu używanych tramwajów. W skład floty taborowej, a można nawet zaryzykować stwierdzenie, ze jej podstawę, stanowią właśnie pojazdy zakupione od innych, zagranicznych przewoźników. I tak wszystko zaczęło się od sprowadzenia z Norymbergii wagonów typu GT6, T4 oraz ich doczepy, B4. Później przyszła kolej na N8S-NF z Norymbergi oraz E1 i c3 z Wiednia. Tylko N8S są jednak pojazdami dwukierunkowymi. Uzupełnieniem taboru krakowskiego przewoźnika są konstalowskie pociągi 105Na oraz najnowocześniejsze Bombardiery NGT6, których w grodzie Kraka jest 50. Skoro MPK ogłosiło właśnie przetarg na wagony dwukierunkowe warto przypomnieć, iż historia eksploatowanych obecnie N8S sięga roku 2006. Wyprodukowano je w latach 1976-1977 przez fabrykę MAN SE jako pojazdy dwuczłonowe. W latach 1992-1993 zostały zmodernizowane i przebudowane na trzyczłonowe. Jak już wspomnieliśmy do Krakowa trafiły z Norymbergii. Przy normalnej eksploatacji drzwi znajdujące się z lewej strony pojazdu są wyłączone i zablokowane.        
N8S-NF w barwach MPK KrakówZakup używanych pojazdów od lat stanowi drogę do wymiany taboru MPK Kraków
Dane techniczne pojazdów N8S-NF (za Wikipedia)
Liczba członów
3
Długość              
26080 mm
Szerokość
2350 mm
Wysokość
3646 mm
Masa
25300 kg
Liczba miejsc siedzących
46
Liczba miejsc stojących
161
Liczba i moc silników
2 ×125 kW