MPK Kraków kupuje kolejne używane wagony
infotram
05.10.2009 19:32
MPK Kraków kupuje kolejne używane wagony
MPK Kraków ogłosiło przetarg na zakup kolejnych używanych wagonów tramwajowych. Tym razem przewoźnik chce zakupić 27 sztuk używanych pojazdów silnikowych, dwukierunkowych, ośmioosiowych, przegubowych. Na tę transakcję MPK chce przeznaczyć 1 107 000,00 EUR. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można nabyć w Biurze Obsługi Klienta MPK S.A w Krakowie, ul. Jana Brożka 3 (parter). O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie Prawa zamówień publicznych. Wymagany termin realizacji zamówienia, zgodnie z ogłoszeniem o przetargu, wynosi 24 miesiące. Oferty należy składać w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A, 30-347 Kraków, ul. Jana Brożka 3, do godz. 11.00 dnia 10 listopada 2009 roku. Wtedy też nastąpi ich otwarcie i wybór oferenta. O zwycięstwie zadecyduje jedyne kryterium wyboru, jakim jest cena oferty (100%).
Przypomnijmy, iż to nie pierwsze podejście krakowskiego przewoźnika do zakupu używanych tramwajów. W skład floty taborowej, a można nawet zaryzykować stwierdzenie, ze jej podstawę, stanowią właśnie pojazdy zakupione od innych, zagranicznych przewoźników. I tak wszystko zaczęło się od sprowadzenia z Norymbergii wagonów typu GT6, T4 oraz ich doczepy, B4. Później przyszła kolej na N8S-NF z Norymbergi oraz E1 i c3 z Wiednia. Tylko N8S są jednak pojazdami dwukierunkowymi. Uzupełnieniem taboru krakowskiego przewoźnika są konstalowskie pociągi 105Na oraz najnowocześniejsze Bombardiery NGT6, których w grodzie Kraka jest 50. Skoro MPK ogłosiło właśnie przetarg na wagony dwukierunkowe warto przypomnieć, iż historia eksploatowanych obecnie N8S sięga roku 2006. Wyprodukowano je w latach 1976-1977 przez fabrykę MAN SE jako pojazdy dwuczłonowe. W latach 1992-1993 zostały zmodernizowane i przebudowane na trzyczłonowe. Jak już wspomnieliśmy do Krakowa trafiły z Norymbergii. Przy normalnej eksploatacji drzwi znajdujące się z lewej strony pojazdu są wyłączone i zablokowane.
Dane techniczne pojazdów N8S-NF (za Wikipedia)
Liczba członów
|
3
|
Długość
|
26080 mm
|
Szerokość
|
2350 mm
|
Wysokość
|
3646 mm
|
Masa
|
25300 kg
|
Liczba miejsc siedzących
|
46
|
Liczba miejsc stojących
|
161
|
Liczba i moc silników
|
2 ×125 kW
|
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022