Monachium stawia na Avenio

infotram
01.10.2012 09:26
Siemens wygrał przetarg na dostawę tramwajów Avenio dla Monachijskich Zakładów Komunikacyjnych (Münchner Verkehrsgesellschaft). To najnowsza tramwajowa konstrukcja producenta. Wartość kontraktu wynosi 29 mln EUR. Dostawy planowane są w 2013 roku. Tramwaje będą produkowane w fabryce Siemensa w Wiedniu, gdzie obecnie budowane są składy Inspiro dla warszawskiego metra. Jest to pierwsza dostawa Avenio na terenie Niemiec. Poza Monachium tramwaje Avenio zostały do tej pory zamówine dla Hagi oraz Kataru.
Avenio dla Monachium (źródło: Siemens)
Tramwaje Avenio charakteryzuje ciekawy design, trzeba przyznać dość oryginalny. A przecież nie jest to nowa konstrukcja a swoisty lifting Siemensa Combino Plus, znanego z Portugalii (takie wagony jeżdżą w Almadzie) oraz Węgier (Budapeszt). Jak mówią przedstawiciele producenta Avenio jest mieszanką wszystkiego tego, co najlepsze w dotychczas produkowanych wagonach. I tak wagony dla Hagi będą miały stalowe pudło. Wózki będą ściągnięte z tramwajów budapesztańskich. Skrętne, z możliwością obrotu o 4,5 stopnia. Przypomnijmy, że holenderskie miasto zamówiło u Siemensa 40 przegubowych wagonów, z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne 40 pojazdów. Każdy z nich będzie miał 35 metrów. Na swój pokład zabierze 70 pasażerów na miejscach siedzących oraz 168 na stojących.  
Siemens na InnoTrans Siemens na InnoTrans
Dane techniczne Siemens Avenio
Producent Siemens
Rozstaw szyn 1435 mm
Liczba miejsc siedzących 70
Liczba miejsc stojących 168
V max 80 km/h
Rozstaw osi 1800 mm
Średnica koła 600 mm
Silniki trakcyjne 6×120 kW
Liczba kół Łączne 16 Napędowe 12