Modertrans zmodernizuje N8C dla ZKM Gdańsk

infotram
29.09.2014 11:19
ZKM Gdańsk wreszcie udało się rozstrzygnąć przetarg na modernizację wagonów tramwajowych trójczłonowych, dwukierunkowych typu N8C. Prace wykona Modertrans. W uzasadnieniu czytamy, iż to właśnie poznańska firma złożyła jedyną ofertę, spełniającą określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z uwagi na niezłożenie żadnej innej oferty przewoźnik streszczenia oceny i porównania ofert zawierających punktację przyznaną wykonawcą nie przeprowadził. Wcześniej mówiło się o zainteresowaniu przetargiem ze strony trzech innych firm. Ostatecznie PESA oferty nie złożyła, niemiecka firma Verkehrs Industrie Systeme nie została zakwalifikowana, ponieważ nie spełniła warunków udziału w postępowaniu, Cegielskiego wykluczyła natomiast KIO, która uznała, że poznańska firma nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W związku z powyższym na placu pozostał jedynie Modertrans. Za zmodernizowanie wagonów poznański producent chce 19,7 mln brutto. To mniej niż przy pierwszym podejściu. Wówczas prace wyceniono na prawie 24 mln zł, co skutkowało unieważnieniem przetargu przez ZKM. To także mniej niż szacunkowa wartość zamówienia, która została określona na 22,6 mln zł brutto.
Modertrans zmodernizuje N8C dla ZKM Gdańsk
Zamówienie obejmuje prace polegające na:
– modyfikacji członu środkowego na niskopodłogowy,
– montaż w członie niskopodłogowym dwóch pochylni umożliwiających wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,
– wprowadzeniu nowego designu przodu i tyłu pojazdu,
– wymianie szyb wraz z uszczelkami w członach A i B,
– wymianie na nowe wyłożeń ścian bocznych oraz wykładziny podłogowej w członach A i B,
– wymianie siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże).
– renowacji drzwi i stopni pasażerskich wraz z osprzętem w członie A i B,
– modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,
– malowaniu zewnętrznym i wewnętrznym całego pojazdu oraz podwozia łącznie z wózkami jezdnymi,
– wyposażeniu w urządzenia elektroniki pokładowej,
– montaż na dachu pojazdu urządzeń klimatyzacyjnych (chłodzących) przedziału pasażerskiego oraz kabin prowadzącego pojazd (grzewczo-chłodzących) w członie A i B.