Modertrans z umową na modernizacje dwóch Tatr dla MPK Poznań
Modertrans podpisał zMPK Poznań umowę na modernizację sprowadzonych z Brna tramwajów Tatra.
Jej wartość to 5 000 000.00 PLN netto. Umowa została zawarta21 września 2020 roku, zaś firma z Poznania jako jedyna wystartowała wprzetargu.
Zamówienie dotyczy wagonów: nr tab. 399, nr fabr. 180147oraz nr tab. 400, nr fabr. 180148. Tramwaj typu RT6N1 po wykonaniu naprawygłównej z modernizacją musi być tramwajem jednokierunkowym wyposażonym wstanowisko do jazdy manewrowej do tyłu, przystosowanym do eksploatacji wzakresie temperatur od –25 oC do +40 oC, przy wilgotności względnej powietrzado 95% (przy uwzględnieniu możliwości kondensacji pary wodnej).
Tramwaj musi być przystosowany do eksploatacji w warunkachinfrastruktury torowo-sieciowej MPK – Poznań Sp. z o.o. w stopniu nie gorszymniż przed modernizacją, przy założeniu, że w procesie modernizacji nie ulegnązmianie parametry skrajni i koniecznej przestrzeni niezabudowanej. Tramwaj pomodernizacji musi być przystosowany do parkowania przez dowolnie długi okres naniezadaszonym placu postojowym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiający oczekuje, że tramwaje po wykonanej naprawie imodernizacji będą posiadały rozwiązania techniczne identyczne lub równoważnezastosowanym w tramwaju referencyjnym nr 403, dotyczy to w szczególnościrozmieszczenia urządzeń, rozmieszczenia urządzeń kontrolnosterujących w kabiniemotorniczego (w szczególności na pulpicie motorniczego i szafach z aparaturą),interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu(wyjątkiem są nowe rozwiązania i podzespoły, których zastosowanie powinnowyeliminować problemy eksploatacyjne występujące aktualnie w tramwajach RT6N MF06 AC).