Modertrans pracuje nad tramwajem nowej generacji. Trochę szczegółów
Modertrans ogłosiłprzetarg na wykonanie i przekazanie nowych zestawów kołowych zgodnie zzałożeniami technicznymi.
Mają one zostać wykorzystane w konstrukcji tramwaju nowejgeneracji. Dzięki temu poznaliśmy nieco szczegółów tego projektu.
Przedmiotem samego zamówienia jest wyprodukowanie idostarczenie fabrycznie nowych 4 zestawów kołowych tramwajowych. Jeden zestawskłada się z:
– 2 szt. kół tramwajowych
– 1 szt. osi tramwajowej
Wykonawca w ramach realizacji umowy wykona osie tramwajowe,dostarczy je do dostawcy przekładni, a następnie dokona montażu kół na osie zzałożonymi przekładniami. Wszelkie koszty z tym związane uwzględnione zostaną wcenie ofertowej.
Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
1) Przekazania dokumentacji w języku polskim w formieelektronicznej
2) Przeprowadzenia szkoleń dla pracowników Modertrans Poznańw zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonychurządzeń.
Dane techniczne:
Szerokość toru 1435 m
Rozstaw osi zestawów kołowych 1780 mm
Nominalna średnica okręgu tocznego koła 610 mm
Szerokość obręczy koła 95 mm
Prędkość maksymalna 70 km/h
Moc silników 2 x 50 kW
Maksymalne obciążenie koła 80 kN
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Materiał obręczy koła P70
Profil obręczy koła PST
Zakupione zestawy zostaną wykorzystane w wózku do bazowejkonstrukcji tramwaju nowej generacji – każdy będzie wyposażony w dwa klasycznenapędne zestawy kołowe, z kołami obręczowanymi o średnicy okręgu tocznego fi610 mm (nowe) / fi 530 mm (zużyte).
W skład zespołu tworzącego koło powinny wchodzić:
• koło bose,
• pierścień zabezpieczający,
• wkładki gumowe,
• obręcz zewnętrzna o profilu PST,
• płytki uziemienia,
• pierścień dociskowy.
Na osi zestawu kołowego będzie zamontowana przekładniaumożliwiająca przenoszenie momentu obrotowego z układu napędowego na oś zestawukołowego. Wykonawca zobowiązany jest do dostawy zestawu z zamontowaną na ośprzekładnią, przy czym montaż przekładni na osi nie będzie w zakresieobowiązków wykonawcy. Wykonawca musi też zamieścić w DTR zestawu kołowego opistechnologii wymiany obręczy. Jeżeli technologia wymiany obręczy wymagauprzedniego demontażu/montażu kół z osi, to należy dostarczyć również opistechnologii.
Modertrans realizuje projekt o „Bazowa konstrukcja tramwajunowej generacji” współfinansowany przez Unię Europejską ze środkówEuropejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oferty na dostawę wózków można składać do 5 lipca 2019 roku.
„